Sv: Pannekaker
Opprinnelig lagt inn av m^2, her.
Men at det er noe i grunntanken som kommer fram her, om at kosthold er relevant ift en rekke sykdommer, det har jo Nip helt rett i!
Og derfor er det jo også ytterst relevant hva folk legger i "sunt".
De to tingene her er det nok veldig få som er uenig i. Men avstanden fra det til å mene at man selv har funnet den absolutt beste kostholdsfilosofien, og hvis alle bare gjorde slik ville man ikke hatt slike sykdommer, er ganske stor. Jeg mistenker at det ikke er helt det Nip mener (hvertfall ikke bevisst), men det er slik hun fremstår.
Opprinnelig lagt inn av Nip, her.
Ettersom hva jeg ser og observeres så spises det på ingen måte sunt 90 prosent av tiden, på langt nær.
Nå tenkte jeg i hovedsak på deg og dn familie, siden du er bekymret for din sønns kosthold oppi dette.
Opprinnelig lagt inn av m^2, her.
Fordi hun "våger" å si at kostholdet i en normal familie i gata kan framstå som usunt av og til? Og at det kan være greit å tenke gjennom? Såvidt jeg ser har ikke hun angrepet noen andre brukeres kosthold direkte, heller.
Dette mener jeg er en misforståelse. Nip får ikke pes for å snakke om menigmanns kosthold. Hun får pes fordi måten hun utrykker denne frustrasjonen på er temmelig fordømmende. Som jeg skrev i et tidligere innlegg her, jeg er enig med mye av det hun sier, men hun har en veldig uheldig utrykksmåte. Ved å sette likhetstegn mellom de som serverer pannekaker til gjester og de som kun serverer halvfabrikata daglig, så føler jeg meg absolutt angrepet. I tillegg så tar hun ikke høyde for grunnene til at pannekaker blir servert er like sammensatte som hennes egne. Det er noe med det å velge de kampene man kan, nemlig på hjemmearena, og på fellesarenaer.
Det at andre velger anderledes enn henne i en rekke situasjoner, betyr ikke at de velger feil over hele linja. Hun trekker for eksempel frem familier hun observerer i slalåmbakken, som spiser vafler og drikker brus. Det at hun og de andre velger forskjellig her, betyr ikke at kostholdet i sum er alt for ulikt.
Jeg husker fra NM så var det en diskusjon om lørdagsgodt. En mamma var så sur over at andre ga barn godteri midt i uka, fordi det gjorde det vanskelig for henne å bare gi godteri til sitt barn på lørdager, og hun kunne ikke skjønne at disse barna hadde godt av godis både i uka og i helgene. Vi var en av de familien som ikke hadde lørdagsgodt tidligere. Det hente at Hiawata fikk en is på vei hjem fra barnehagen. Allikevel spiste vi i sum mindre godteri da, enn nå da han får lørdagsgodt. Denne andre mammaen tok nemlig ikke med i beregningen at andre ikke spiste lørdagsgodt.
Sist redigert av Tallulah : 14-04-11 kl 10:54.
|