Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-11, 09:05   #11
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg synes du blander litt her Nip. Du skiller ikke mellom hvilke sykdommer og tilstander som trigges av kosthold, og hvilke som har en potensiell forbedring ved et endret og/eller spesielt kosthold.
Dette gjør at du fremstår som både naiv og ukritisk.

Jeg synes dessuten at du generaliserer veldig her når det gjelder andre mennesker kosthold. Det er ikke nødvendivis en motsetning mellom å kose seg eller feire og å ha et sunt kosthold.

Hehe, jeg er helt uenig
Jeg synes Nip ved å skrive "kosthold og trening kunne tatt bort enormt mye, eller hvertfall bedret mye av dette" nettopp tar høyde for at det er forskjeller på hva som trigges (og evt. kan unngås), og hva som bare kan forbedres.

Det er egentlig ganske interessant altså, at det blir såpass hett rundt en diskusjon om kosthold. Nip har sitt kosthold, og sine holdninger, og jeg føler virkelig hun får passet sitt påskrevet her. Fordi hun "våger" å si at kostholdet i en normal familie i gata kan framstå som usunt av og til? Og at det kan være greit å tenke gjennom? Såvidt jeg ser har ikke hun angrepet noen andre brukeres kosthold direkte, heller. Og det er jo egentlig akkurat like fordømmende å si at "jeg synes det er usunt å...", som det er å si "jeg synes du er domm som sier det er usunt å..." (uten å sitere noen direkte)

Som sagt - hva som oppfattes "sunt" er en ytterst personlig greie.

m^2 er ikke aktiv  

Emneord
ugler

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34.