Sv: Pannekaker
Opprinnelig lagt inn av Neket, her.
Nå syns jeg du er litt fordømmende her, også tenker jeg at det greit å være opptatt av kosthold selv, men å legge seg borti hva andre gjør blir for dumt. Vi har et "vanlig" kosthold, vi prøver å unngå for mye salt og sukker, og vi spiser mye grønt. Ungene får grovbrød, frukt og grønt i matboksen. Likevel kan jeg tenke meg at du hadde blitt sjokkert hvis du skulle vært her en uke. Noen dager blir det kriseløsning (eller latmannsløsning) med Toro. Noen ganger griller vi pølser på en helt vanlig onsdag. Jeg tror ikke vi lider noen nød av den grunn. I går spiste vi is til dessert, helt uten at vi feiret noe som helst - bortsett fra at det var vår.
Men hvorfor er det så fordømmende?
Jeg prøver bare å se realistisk på det, det er jo ikke for å være slem at jeg sier det. Jeg har jo vært der selv også for bare noen år siden, jeg følte meg veldig sunn som serverte ihvertfall tomatsuppe (toro) til pannekakene, og brødet var jo grovt - selvom jeg ser at brødene jeg følte var sunne før, er jo bare mye salt, hvetemel og sukker i. Som jeg også sier sliter jeg med å få til ett godt kosthold for sønnen min også, selvom jeg tror vi klarer oss greit. Jeg selv er langt ifra i balanse, og sliter masse med kroppen min, det er jo derfor jeg har blitt så bevisst på hav jeg putter i meg og det har hjulpet meg mye - jeg har fått bort mye stress, men har enda ett stykke å gå, det sitter nok igjen i det indre.
|