Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?
Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.
Vi skal til London og etter å ha sjekket Ryanair (2700 t/r for oss to, ekskl. baggasje) sjekket jeg SAS for å se om jeg kunne finne noen litt gunstigere reisetidspunkter til en levelig høyere pris.
Over 9000 kr (!) t/r for oss to, inkl. alt. 
Da hjelper det liksom ikke at de reklamerer med at man ikke betaler ekstra for baggasje, altså!
Men - hvem er villig til å betale drøye 9000 for en flyreise til London, da? det var helt ordinære billetter - ikke business class.
Savner SAS, jeg. 
9000,- er mye ja... når skal dere reise? Jeg går ut i fra at den prisen er en Economy Extra-billett med full refusjon ved kansellering, endrings-muligheter osv. Hvordan er avgangs- og ankomsttidene til Ryanair på det alternativet du har kikket på, og hvor lander Ryanair i London? Husk, tid er også penger 
Prisforskjellen er STOR på Ryanair og SAS ja. Det kommer den alltid til å være. Ryanair tilbyr ingen service eller hjelp annet enn et flysete. Man kan ikke endre billetter sånn helt uten videre, man lander på flyplasser som ofte ligger langt utenfor den destinasjon man har tenkt å reise. Grunnen til at de ikke benytter sentrale hovedflyplasser er at der blir de ikke sponset av lokale myndigheter med så mye som en krone, men må tvert i mot betale landingsavgifter slik alle andre flyselskaper må. Ved uregelmessigheter som forsinkelser osv. tilbyr Ryanair null assistanse.
Ryanair har rigide og vanskelige reise-betingelser og bedriver ulovlig markedsføring titt og ofte. Ofte blir billetten langt dyrere enn man tror. Fleksibilitet eksisterer ikke. Jeg vet at de stort sett er rimeligere enn alle andre, men slett ikke alltid. Et vennepar av meg sparte 4000,- ved å fly SAS fra OSL kontra Ryanair fra Rygge i fjor. De skulle til Alicante og skulle ha med golfutstyr.... Det ble en pinlig dyr affære hos Ryanair fordi de ikke ønsker å ha med golfutstyr i sine fly (tungt utstyr og store forsikringssummer dersom noe skulle bli ødelagt) og skrur derfor opp prisene såpass at det ikke blir et alternativ for folk å fly med dem. Ryanair tjener mye mer på å ha med vanlig bagasje ,og helst MYE vanlig bagasje som de tjener rått på.
Ryanair behandler dessuten sine ansatte svært dårlig. Dårlige arbeidsbetingelser, lave lønninger, ingen rett til å organisere seg og oppsigelser og ansettelser i fleng er resultatet. Gjennomtrekket ansatte er skremmende høyt.
Man kan aldri sammenligne f.eks. SAS og Ryanair. SAS er et nettverks-selskap. Dvs. et selskap som samarbeider med andre flyselskaper. Man blir hjulpet på ansvarlig vis når det oppstår uregelmessigheter i flytrafikken, man har mulighet til bestille gjennomgående billetter over hele verden, man samler bonuspoeng ved lojalitet, man har flere typer billetter som tilbyr alt fra lavpris til fullpris/business-class med full fleksibilitet. Man har større tidtabell med forsvarlige avgangs-og ankomsttider og man lander på flyplasser i nærmest tilknytning til den destinasjon man reiser til, og hvor det er videreforbindelser til andre steder i verden.
Norwegian er også et lavpris-selskap, men opererer allikevel i et helt annet sjikt kvalitetsmessig enn RA.
Jeg kommer ALDRI til å sette mine føtter i et Ryanair-fly, men jeg flyr med glede Norwegian , for å si det slik...
Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.
Undrer meg bare litt over prisforskjeller, that's all. 
Se over....
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Ja, du kan så si. Så vidt jeg husker så har sjefen for Ryan Air sagt at de etterhvert også må skru opp prisene sine, fordi det koster faktisk mer å fly enn det man betaler der.
Ja, han begynner jo å merke misnøyen og må slite mer og hardere for å få landingstillatelser og slots som ikke koster for mye. Ryanair er nødt til å ta betalt for ALT ekstra ettersom grunnprisen er kunstig lav. Det sier seg helt selv, uten at man trenger å være matematisk geni at man ikke kan overleve dersom hele flyet har passasjerer som har betalt kr 30,- for billetten sin.... Bare for å illustrere et eksempel... en forsinkelse fra OSL for SAS koster ca. 3000,- pr.minutt... DET er grunnen til at SAS og andre flyselskaper har ekstremt fokus på rutetid.
Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.
Jeg vurderer Ryanair til London i sommer, er de så ille altså? 
Ja.