Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?
Nå er det jo slått fast at barnehagen ikke er en kennel.
Ikke ok, nei, og ganske hensynsløst og egoistisk. -Enda så glad jeg er i hunder. Jeg får bruke oss selv som eksempler:
Vi har en engstelig storebror som da han gikk i barnehagen nok ikke ville ha nærmet seg garderoben en gang hvis det var en ukjent hund der. Barnehagen skal være et sted der barna kan oppleve det trygt å være. En "skummel" hund like ved barnehagedagens første stoppested skaper ikke trygghet for en engstelig unge. Ser for meg masse ekstra tid ved barnehagelevering, og en gutt som ville vært redd for å gå inn i garderoben flere dager framover.
Så har vi en pelsdyrelskende, men akk så hundeallergisk mellombror, som sikkert ville ha nikoset på hunden om han fikk sjansen, men som deretter nok måtte ha reist hjem fra barnehagen på grunn av allergisk reaksjon. Skal jeg måtte hente en allergisjuk småtass fra barnehagen på grunn av folk som ikke gidder å vise hensyn?
Tror nesten veg ville ha blitt mest irritert på barnehagepersonalet som tillot at hunden kom inn i garderoben. De burde ha sendt hundedamen ut med dyret lenge før det kom så langt at andre foreldre måtte si fra.
Sist redigert av Kaija : 27-02-07 kl 16:11.
|