Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-11, 16:05   #9
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

I tillegg til at det er nedlatende, så høres det utrolig snålt ut da, å si at man har hatt besøk av vaskeengelen. Jeg får litt Fjordland-reklame-vibber. Tannfeen, Ole Lukkeøye og vaskeengelen.

Jeg kunne sikkert brukt det om jeg våknet en morgen og det plutselig var pent og rent her.

Men jeg er ikke ening at man ikke kan si til noen at de er en engel, altså, sånn generelt sett, og blir litt overraske over å lese at noen (husker ikke hvem) ble fornærmet(?) over å ha blitt fortalt at man gjorde en vikti jobb som vaskehjelp. Man trenger jo ikke å ta alt opp i verste mening, det er jo mulig at personen bare hadde lyst til å si noe hyggelig til en og vise at h*n satte pris på jobben som ble gjort. Jeg kan finne på å si til barnevakten vår at hun er en engel når hun stille opp på timers varsel, uten at det ermet forsøk på å degradere jobben hun gjør. Men jeg kaller henne ikke barnevaktengelen vår, altså.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:36.