Sv: Om forumtone og takhøyde
Opprinnelig lagt inn av Line*, her.
Nå er det jo mange registrerte brukere som ikke er så himla aktive heller, da. Og de leser jo...
Jeg skjønner ikke helt forskjellen...
Som jeg skrev i det andre innlegget mitt så gjelder dette brukere jeg gjerne har diskutert heftig med. Med personkarakteristikker og ekle prikker og PM'er. Det er stor forskjell for meg.
Jeg er ganske naiv og åpen i forhold til nye jeg treffer på nett. Det er sikkert derfor jeg får en forferdelig creepy følelse når noen overasker meg på den måten. For meg er brukerne mye mer enn bare et nick - de er personligheter. Det var jo noen som skrev at det var ikke så lett å komme inn som en ny bruker fordi man føler at alle kjenner hverandre og er en gjeng. Jeg ser det ikke helt sånn, men jeg føler at jeg kjenner de mest aktive brukerne. Selv mange av dem jeg aldri har møtt eller egentlig ikke har skrevet så mange svar til heller.
Dette er jo en beskrivelse av hvordan jeg forholder meg til forum på internett, og hvordan jeg opplever andre brukere. Det er sikkert fint å distansere seg mer og bare tenke at det er en haug med ukjente nick. Jeg tror ikke jeg ville tilbragt såpass mye tid her om jeg ikke var personlig involvert i de andre brukerne på noe nivå.
|