Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?
Hvis man skal ta for seg sitt eget personlige forhold til str. 42, så må jeg ærlig innrømme at dette er for mye for meg. Med mine 159cm - 160cm på en god dag - så er str. 36-38 perfekt for meg! Når jeg bikker over str. 40, så begynner jeg å bli kvapsete - på 42 regelrett overvektig... Dog er jeg ganske bred rundt ribbeina, så selv da jeg var str. 32 for 11 år siden, så brukte jeg BH 80(A).
Det blir helt umulig å sette en "overvektighetsstandard" på en spesiell størrelse, men det var kanskje heller ikke meningen.
Når det gjelder å ha 10-15 kilo for mye på kroppen, så er jo dette ganske unødvendig egentlig... Det skal ikke de største endringene til for å gjøre noe med dette, men man må jo selvfølgelig ta fatt i kosthold/bevegelse. Kan jo komme hele familien tilgode, det.
Selv hadde jeg 15-18 kg for mye etter fødsel i 2003 og frem til i fjor (har hatt jojoperioder før også). Hjemme så er det bare jeg som har vært overvektig. Gubbelure ligger under snittet, og vesla ligger midt på. Det var jeg som spiste for mye feil mat i forhold til hvor lite jeg beveget meg.