Sv: Når skaffer man seg dørskilt?
Opprinnelig lagt inn av Xian, her.
I en alder av 34 kjenner jeg meg litt ferdig med de evinnelige Dymo-tapene på utgangsdøren, og kunne faktisk tenke meg å kjøpe et dørskilt. :besteborgerlig:
Jeg har sett hos venner at dørskilt ikke lenger nødvendigvis må være i messing med masse snirklete border, men at man også får helt enkle dørskilt i børstet stål eller plexiglass. Visstnok bestilt på nettet, en del av dem i hvert fall, og ganske fine.
Men så lurer jeg: Når skaffer man seg egentlig dørskilt? Når man flytter sammen? Gifter seg? (Åpenbart ikke noen av disse i vårt tilfelle.) Når man får barn? (Men hva da når man får nummer to? Og nummer tre, osv... Jeg har vært borti attpåklatter som over et glass vin eller fem betror seg om hvor leit de syntes det var å aldri bli inkludert på familiens dørskilt.)
Vi venter vårt første barn til sommeren, og jeg kjenner at jeg allerede nå lengter litt etter et dørskilt med alle navnene på. Men vi håper jo at vi skal få et barn til med tiden, og hva da? Kaste og kjøpe nytt?
Jeg må le , jeg tenkte på nettopp det samme i går.
Jeg tror vi må få oss et sneisent et snart (plexi eller stål). Vi har et barn og jeg tror vi går for varianten:Mitt etternavn og hans etternavn
(Jeg heter fremdeles mitt som gift og lillemor heter begge så det blir jo nogenlunde rett). Og om vi får flere unger så gjør ikke det noe.
Noen som har en web-adresse til slike skilt?
|