Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Det som i all hovedsak blit beskrevet er kattehold i tettbygd strøk. Ikke over hele fjøla eller et generelt problem i verden.
Ja, jeg mente kattehold i tettbebygd strøk. Jeg er vokst opp i tettbebygd strøk der flere naboer har hatt katter og kjenner ikke igjen graden og omfanget av problemet som beskrevet noen ganger. Jeg tror det er der den "manglende forståelsen" kan komme av. At når noen sier "kattehold i tettbebygd strøk" så betyr det noe helt annet for meg enn det kanskje betyr for deg.
Og så tenker jeg at dersom det generelt er så ille som beskrevet i konkrete eksempler her, så skjønner jeg at man vil angripe problemet generelt med forbud etc. Men hva om det handler om at noen rett og slett har vært skikkelig uheldig med sin kattenabo? Bør det ikke da heller være sånt som reguleres av f.eks. naboloven?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
|