Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Røyking og svært ekstroverte barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-10, 22:06   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røyking og svært ekstroverte barn

Jeg er helt på linje med Sitronen her. Når små barn spør på en undrende måte, så svarer jeg. Det gjelder enten det er mine egne barn som spør om andre eller det er fremmede barn som spør meg.

Jeg har svart fremmede barn på hvorfor jeg er så tykk, hvorfor jeg har så kort hår og hvorfor jeg har på meg så rare klær. Alt sammen med et (ektefølt) smil.

Jeg har også forklart ungene mine hvorfor den mannen sitter i rullestol, hvorfor den damen er helt svart i ansiktet og hvorfor den mannen har så stor mage. Noe av det forklares på ordentlig vis ("Folk som ikke kan gå trenger rullestol for å komme seg frem"), andre ting forklares uten å gå i detalj ("Ja, det er hun jammen. Sånn er det bare: noen er lyse og noen er mørke, akkurat som at noen har brunt hår mens andre har lyst hår").

Jeg har ingen problemer med at små barn sier at jeg er tykk, men jeg blir drittsur på de foreldrene som hysjer på barnet og sier at "sånn sier man ikke". Som om jeg har noe å skamme meg over, liksom!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.