|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#11 |
|
Epikur
|
Sv: Helt husmorhappyMen hvordan i alle dager sikrer man seg økonomisk dersom man i en alminnelig gjennomsnittslønnet damejobb velger å jobbe ENDA mindre? Damer tjener i snitt 65 % av det menn gjør, fordi de jobber redusert og fordi timelønnen er 85 % av en mannetimelønn. Det er knapt en muffinshappy dame som sparer, eller har gode ordninger, jeg synes i hvertfall at nesten hver gang temaet er oppe, så kommer de happy-go-lucky-muffinsene og sier at "vi lever her og nå, hvem bryr seg vel om morgendagen, han kommer ALDRI til å gå fra meg og alt er så fint" 120 g smeltet smør 2 egg 2, 5 dl kefir 230 g hvetemel 260 g brunt sukker (mucovado eller rårør)60 g bakekakao 1 ts bakepulver 1 ts natron 150 g 70 % sjokolade, hakket. Bland alt det våte og alt det tørre hver for seg, bland og så lite som mulig, ha i 10 store former, ca 2/3 fulle, stek i underkant av 20 min, midt i ovnen på 175 C. En deilig glasur er philadelphiaost, blandet med den siste halve sjokoladeplaten (smeltet og litt avkjølt), litt smør og litt melis. En dæsj på hver. En skvis sitron gjør alltid ting bedre og har du en økositron, så river du litt skall oppi også. Bliss!
|
|
|