Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Helt husmorhappy

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-10, 22:22   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Men hvordan i alle dager sikrer man seg økonomisk dersom man i en alminnelig gjennomsnittslønnet damejobb velger å jobbe ENDA mindre? Damer tjener i snitt 65 % av det menn gjør, fordi de jobber redusert og fordi timelønnen er 85 % av en mannetimelønn. Det er knapt en muffinshappy dame som sparer, eller har gode ordninger, jeg synes i hvertfall at nesten hver gang temaet er oppe, så kommer de happy-go-lucky-muffinsene og sier at "vi lever her og nå, hvem bryr seg vel om morgendagen, han kommer ALDRI til å gå fra meg og alt er så fint" og litt senere lager de tråder om "han forlater meg og kaster meg ut og jeg har ingenting og han tar huset og uææææ".

Jeg synes:
Folk må gjerne ta irrasjonelle og dumme valg.
De må tåle å høre at valgene er dumme og irrasjonelle.
Folk som er arbeidsføre bør jobbe.
Det finnes en rekke unntak fra setningen over.
Jeg gidder ikke liste opp alle unntakene.
Folk som forsøker å vri ting jeg sier på en slik måte at de muligens - med litt strev - kan føle seg truffet, gjerne i et tenkt scenario, bør kanskje bake et par gode muffinser, og ta seg en kopp te.

Sånn. Hopp i havet. With love.

Jeg er ikke uten serviceinnstilling, så her har dere en deilig oppskrift på muffins. Kan kombineres med full stilling og flere barn om ønskelig.

Sjokomuff

120 g smeltet smør
2 egg
2, 5 dl kefir
230 g hvetemel
60 g bakekakao
260 g brunt sukker (mucovado eller rårør)
1 ts bakepulver
1 ts natron
150 g 70 % sjokolade, hakket.

Bland alt det våte og alt det tørre hver for seg, bland og så lite som mulig, ha i 10 store former, ca 2/3 fulle, stek i underkant av 20 min, midt i ovnen på 175 C.

En deilig glasur er philadelphiaost, blandet med den siste halve sjokoladeplaten (smeltet og litt avkjølt), litt smør og litt melis. En dæsj på hver. En skvis sitron gjør alltid ting bedre og har du en økositron, så river du litt skall oppi også. Bliss!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:32.