Sv: Hvordan er det i Miami i juni?
Fruktflua: Jeg ville valgt å ligge unna Orlando så langt det lot seg gjøre. Det syntes jeg var et skikkelig høl. Varmt og harry og dyrt og kjipt. Men for all del, mange elsker det.
Jeg anbefaler å dra noen steder på vestkysten. Det er noen fantastiske strender der. Vi hadde det supert i området rundt Sarasota.
Vi rakk aldri innom Sanibel Island, men der skulle jeg gjerne vært. Og Everglades.
South Beach i Miami var den delen av Miami jeg likte best. Her bodde vi i en uke, (Loews Miami Beach, god standard og glimrende beliggenhet), og hadde det moro her. Strendene i Miami er bra, men ikke så paradisiske som på vestkysten. I Miami var det også ganske gøy å besøke Miami Seaquarium, hvor vi så på Lolita the killer whale. Det snakker guttungen om fortsatt.
Det jeg for øvrig syntes var ganske fantastisk med å kjøre rundt i Florida var dyrelivet. Vi så altså så mange dyr, alt fra skilpadder, beltedyr, vaskebjørn, ørn, sjøkuer og hai. Og det var altså ikke i dyreparker, men langs veien da vi kjørte og i sjøen da vi badet. Det var rett og slett spektakulært.
|