Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Diagnose: Cøliaki

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-09, 23:20   #33
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Diagnose: Cøliaki

Skjønner godt at det er en stor overgang, altså. Jeg tåler ikke melk (litt ost går bra), egg, sukker, hvete, rug eller store mengder gjær, og det legger unektelig en del begrensninger på hva en kan spise. I tillegg er det dyrt fordi jeg ikke har en diagnose som kvalifiserer til støtte. Men som mange andre har nevnt, finnes det heldigvis en masse muligheter. Frukt, grønt, kjøtt, fisk, nøtter. osv osv. Og i og med at cøliaki og matintoleranser begynner å bli mer og mer vanlig, blir også verden rundt mer vant til å takle det. På arbeidsplassen min har nesten alle glutenfrie alternativer når de ordner til fredagskos, for eksempel. Det går helt sikkert bra etterhvert!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:48.