Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Alternativ til sukker

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-09, 00:29   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til sukker

Opprinnelig lagt inn av Maki, her.

Jeg skal ikke påstå helt sikkert ang insulinnivået, da jeg vet mere om de som ikke har insulinprodukjon enn de som har. Men blodsukkeret stiger jo pga energi, og insulinproduksjonen starter for å få bukt med blodsukkerstigningen. *enkelt forklart*

Ja, jeg kjenner til den enkle forklaringen. Men det Esme snakket om, var vel at endokrinologer har funnet ut at også søtstoff uten energi påvirker blodsukkernivået og kan lage uheldige svingninger i det. At det er "søtopplevelsen" som trigger det, altså, og ikke bare sukkerinnholdet i det man spiser.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:33.