Problemer med kjøper av bolig ...

Jeg blir litt matt!!
Vi solgte rekkehuset vårt i mai, overtakelsen ble satt til 1. september og vi har altså akkurat levert fra oss nøklene. Kjøper har hele veien vært så blid og positiv, og vi så frem til en hyggelig, problemfri handel!
Vi trodde opprinnelig at hvitevarene våre skulle stå igjen, men megler understreket at dette jo kun gjelder integrerte hvitevarer og at kjøper skulle ha med sine egne, så vi takket og bukket, og flyttet selvsagt våre med oss videre ... Så kommer vi til overtakelsesdagen og rabalderet er løs!! Kjøper påstår nå at vi har lovet han hvitevarene våre og er dritsur. Han har jo ingenting å komme med, ettersom det ikke står noe sted at dette medfølger og vi har heller ikke lovet han det, men han påstår hardnakket at det er nettopp det vi har gjort. Det skal legges til at de som har kjøpt huset er av utenlandsk opprinnelse og ikke snakker helt flytende norsk, så vi tenker jo at det kan ha skjedd en misforståelse rent språklig, men det vil de heller ikke godta. De har jo innsett at de ikke får hvitevarene våre, for nå er vi like sta den andre veien, men det er jo veldig kjedelig at tonen skal bli sånn. Spesielt når kjøper nå har begynt å saumfare hver eneste krinkel og krok for å finne andre "feil". Det nyeste nå er at han påstår at vi har byttet ytterdøren!! Han mener at den ytterdøren huset nå har slett ikke er den som var der når de var på visning, og megleren vår stakkar måtte jo spørre oss om dette - hun husker jo heller ikke alle ytterdører som hun sier, og det er jo forståelig. Men hva gjør vi nå?? Kjøper er sur og tverr, og mener altså at vi har byttet ut en finere dør med en eldre og styggere, hvilket overhode ikke er tilfelle. Hva i all verden skulle det være godt for? Hvor gammel døren er, vet vi ikke, men den har nå vært der i de 5 årene vi har bodd i huset ... Det er ubleknet merke etter dørskiltet vi skrudde ned også, som i seg selv burde være et bevis, men finnes det noen annen måte å bevise dette på?? Inngangen til huset er på siden og er ikke avbildet på noen av fotografbildene, ikke vet jeg om vi har noen bilder av den privat heller, da den ikke er plassert slik at den har endt som linselus mange gangene ... Men kjøper vil altså nå ha et eller annet bevis for at døren ikke er byttet og jeg står litt i stampe for hvordan vi skal kunne bevise nettopp dette.
Jeg tror jeg dåner litt og sitter jo bare her og venter på hva det neste blir! Foreløpig er det jo ikke noe de kan komme særlig langt med, men man vet jo jammen aldri og jeg synes det er veldig kjedelig at det skal bli snudd til misnøye og sure miner dette her!! :urk: