Sv: Hvordan få tran i en ettåring!
Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.
Hvorfor kan han ikke sitte naken i høystolen? Og gjør det virkelig noe med litt klin? Gir man eskimo kids så slipper man den jævlige lukta også. 
Klart han KAN sitte naken i høystolen, men hvorfor, når det er enklere for oss å gi ham tran på badet? Tror du han sitter stille i høystolen da? Vi har en MARK, som ikke sitter/ligger stille i det hele tatt, med mindre han sover. Og det er liskom ikke det ideelle tidspunktet å gi ham noe som helst... Og sitrontran lukter ikke ekkelt, sånn i ferk utgave, men erfaring tilsier at om det kommer på klær, og klærene vaskes, så lukter det likevel tran av dem, derfor anser vi det som enkler eå gi ham tran naken, og altså derfor heller på badet, hvor han likevel er naken, enn oppe i stua.
Så kunne vi sikkert gitt et annet alternativ enn tran, jeg aner ikke hvordan eskimo kids lukter eller smaker, men han har jo altså ikke noe mot tranen, så hvorfor skal jeg stresse med å lete etter noe annet? Vi HAR tran, og GIR tran.
Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.
To mennesker for å få i en ettåring tran ... da er det ikke snakk om frivillig.
Vel, det må nok to mennesker til for å få i ham eskimo kids også, vil jeg tro. Eller, altså det ER selvsagt gjennomførbart med bare en, men det er enklere med to.
Nei, det er vel ikke frivillig. Det er ikke som om han ser på oss og sier "kan jeg få tran nå, takk?" I all hovedsak fordi han er 11 mnd gammel og ikke kan snakke da... Men det er da heller ikke snakk om TVANG. Vi er altså to rett og slett av praktiske årsaker, vi er uansett på badet med ham under kveldsstellet begge to. Det ER selvsagt gjennomførbart med en, men det er koseligere og enklere om vi er to.
Men to ting er sikkert. Den ene er at å gi ham tran, eller et eller annet annet flytende greie med omega-greier i, det vil vi gjøre. Det er av praktsike hensyn greit å unngå for mye gris synes jeg. Og vi velger derfor å gi det når han er avkledd, og vi velger derfor å gjøre det på badet, hvor han altså er naken, og vi har ei "tullestund" på badet hvor han får sparke sin far i magen, mens jeg gir tran. Rett og slett fordi da ligger han "frivillig" på rygg, og altså relativt stille.
Og den andre er at jeg gidder ikke sitte her og forsvare dette lenger. Jeg har hittil fått inntrykk av at dette var et forum hvor man kunne ha meninger, ja, men ikke bevisst såret andre. Bevisst eller ei, dere gjør det nå. Dere sier stygge ting som at jeg er OND, bare fordi jeg velger å gjøre ting på en litt annen måte enn dere, altså, velger tran i stedet for ett eller annet alternativ. Om dette er forumets standard-definsijon på OND, ja da er jeg nok det. Men det orker jeg virkelig ikke sitte her og "høre på", dere får ha meg frabedt, men dette er mitt siste innlegg i denne tråden.