Sv: Om kommunikasjon i bloggene
Opprinnelig lagt inn av emm, her.
Ja, da skjønner jeg. Men ville det ikke fungert sosialt ute på forumet også? Men mer oversiktlig? Jeg mener, de gangene jeg har sveipet gjennom bloggene så er det jo mye morsomt der. Rene fjaseinnlegg, med dertil fjas i svar-trådene under. Det kunne jo like gjerne vært forum.
Innlegg om familieturer, første skoledag, problemer, personlige ting osv kan jeg forstå man vi begrense og kanskje ha en blogg til å lage seg en slags dagbok/ logg.
Jeg kan selvsagt bare svare for min egen blogg, som stort sett inneholder fjas, og jeg synes ikke innholdet har noen naturlig plass på et diskusjonsforum, som jo FP går for å være, unntatt kanskje i skravleforumet. (Fordelen med å ha det i egen blogg er at man kan redigere og slette innlegg selv.) På et tidspunkt ble det dessuten gjort ganske klart at noen syntes det var for mye fjas på forumet. Da må det jo være bedre at fjaset har sitt eget sted som folk kan oppsøke når/hvis de vil.
For meg dekker forumet og bloggen to forskjellige behov.
Forumet er et nyttig oppslagsverk hvor jeg kan spørre om ting jeg lurer på eller svare på ting jeg vet (eller slenge utav meg en fleipete kommentar der jeg ikke klarer å la være). Jeg liker tydeligvis ikke å diskutere selv (peker på innleggstall), men liker å lese hva andre mener om interessante og uinteressante temaer.
Bloggen er Tåttis tulleverden hvor fjas står i høysetet. Kaffebloggen har blitt et mini-Norge-Rundt, hvor medlemmene kommer med sin lille situasjonsrapport og kommenterer, heier, trøster, oppmuntrer, osv. det de måtte trigge på i andres meldinger. Den er åpen for alle, og det er stadig noen nye som drister seg inn der. Det er en hyggelig måte å bli litt kjent med folk på.