Sv: Forslag til sommergave til ped.leder og assistenter?
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Jeg sa ikke at det ikke passet til ham, jeg sa meg enig i at man bør være ganske sikker på at det passer før man kjøper det.
Jeg ville selvsagt ikke tatt mot en hvilken som helst gave med noe annet enn et smil, og hadde jeg fått et epletre i gave, regner jeg med at noen på FP ville sagt seg villig til å gi det et godt hjem. (Men jeg ville likevel syntes det var ganske meningsløst å gi meg det - litt som å gi bilutstyr til noen som ikke har bil, liksom.)
Jeg tenker med motsatt fortegn. Hvis jeg skal unnlate å kjøpe en gave er det fordi jeg er sikker på at den ikke passer. Derfor kjøper jeg ikke epletrær til de jeg vet bor i blokk, eller bilutstyr til de jeg vet ikke har bil. Denne typen sommergaver er ment som oppmerksomheter og da gjør jeg ikke dypdykk i personens liv for å finne den perfekte gaven. Epletre har jeg aldri kjøpt til en privatperson, men har to ganger vært med på å spleise på det som avskjedsgave til barnehagen. Begge ganger ble treet mottatt veldig godt. (Når jeg skal kjøpe en gave til noen jeg kjenner personlig legger jeg meg mer i selen for å være sikker på at det passer.)