Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Flere enn meg som reagerer?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-09, 20:34   #24
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Sitat:

Det har med en tone i tråden som sa at kvinner alltid er ofre, aldri overgripere. Som jeg ikke likte. Det finnes kvinnelige overgripere også, og det må være lov å påpeke det, uten å bli tatt til inntekt for at menn kan slå kvinner de synes er vanskelige. Noe jeg IKKE mener. Jeg forsvarer ikke overgrep mot kvinner. Jeg snakker ikke om menn som mishandler kvinner de synes er vanskeliger. Jeg snakker om kvinner som mishandler menn, fysisk og psykisk. Uten at jeg sier at det gir mennene rett til å mishandle eller drepe disse kvinnene av den grunn.

Igjen, du misforstår meg. Jeg sier IKKE at de kvinnene som har blitt mishandlet og drept har blitt det fordi de ikke har vært lette å ha med å gjøre. Jeg sier bare at det finnes kvinner som er slik som menn: som mishandler ektemennene sine, faktisk både fysisk og psykisk.

Det er fullt mulig at jeg burde ha startet en helt egen tråd om det, for å unngå misforståelser, men jeg sier det igjen: Dette var IKKE et forsøk på å si at kvinner som blir mishandlet og drept blir det fordi de "ikke er lette å ha med å gjøre". For det første tror jeg ikke at de kvinnene som "ikke er lette å ha med å gjøre", er de som blir mishandlet og drept. For det andre ville det ikke være noen unnskyldning uansett, siden jeg mener at det overhode ikke finnes noe forsvar for mishandling og drap.

Det var et svar til noe som som ble sagt i tråden om at de aller fleste som mishandler og dreper er menn, noe jeg også er helt enig i, men likevel så finnes det kvinner som er like ille. Og ja, i den store sammenhengen er det ikke så mange, men for de mennen som rammes er det alvorlig nok...

Og ja, jeg blir faktisk en smule provosert av å bli vrangtolket sånn, når jeg med rimelig klare ord sa at jeg IKKE mente at noen "fortjener" å bli mishandlet og drept. Tvert imot. Jeg er for pokker 100% enig i alt dere skriver om temaet, jeg bare påpeker at det faktisk finnes kvinner som er like ille som mannfolka. Og de blir ikke mishandlet og drept, de mishandler og dreper selv!

Det er faktisk ikke sånn at kvinner dreper partnere i samme grad som menn. Dette er noe som er ganske ensrettet kjønnsmessig.

Du sier om og om igjen at kvinner er like ille. Men i denne sammenhengen så er det faktisk feil. Det er menn som begår partnerdrap.

Hva du irriterer deg over av kvinnelige vaner ellers har ikke noe i diskusjonen om partnerdrap å gjøre.

Det du sier vris og vrenges ikke. Jeg går ut fra at når du skriver at kvinner er like ille og mishandler og dreper selv så mener du at kvinner også mishandler og dreper og er like ille?

Og da vil jeg påpeke at i denne sammenhengen så er det faktisk ikke riktig. Partnerdrap begås av menn mot kvinner i nesten enhver sak.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.