Sv: Barnesete: Bakover eller framover?
Bakovervendt har vært helt problemfritt hos oss, og Lærlingen er snart 4 år. Han har spurt noen ganger hvorfor ikke andre barn sitter bakovervendt, og jeg har forklart det som det er, at bakovervendt er hakket tryggere og at jeg vil velge det aller tryggeste for ham. Etterhvert som han ble stor nok tok jeg med noen eksempler. Både han og kusinen (som ikke sitter bakovervendt) er skjønt enige om at bakovervendt er den "riktige veien", men jeg ser at det avhenger helt av at jeg er fullstendig trygg og uten tvil når jeg formidler dette. Nå som han er fire om noen dager er det litt trangere i setebredden, og den som sitter i passasjersetet foran har aldri sittet særlig godt i vår bil. Men "slik er det bare", jeg har valgt slik,
Nettbutikk, jeg vet ikke. Men om du vil ta sjansen på å kjøpe uten å prøve i egen bil, så kan du sikkert høre om f.eks. Barnas Hus kan sende? Har dere ikke bilforhandler i nærheten heller? Bilforhandlere selger barneseter, og selv om de sjeldent har bakovervendte seter går det an å høre om de kan ta det inn. Lykke til!
Forresten, det setet vi har vært messt fornøyd med er Brio Zento. Har hatt HTS Izi Kid og Britax Two Way Elite også. Greie seter det også.
|