Sv: "Perfekte mødre"
Opprinnelig lagt inn av Elin, her.
Men strengt tatt, i den iskremdiskusjonen. Kanskje barnet på bildet fikk smake for første gang...og at de lot det være med det. Et barn tar ikke skade av å smake is. Man får ikke allergi av å smake på noe. At man ikke gir spedbarn is på daglig basis er vel rimelig logisk for de aller, aller fleste.
Forskjellen ligger gjerne i det at man hver dag skal gi barne ernæringsrik, sunn, god og variert mat. DER bommer mange. Dersom man er flink med ernæring, så skader det absolutt ikke at barnet får smake på is en gang i blant. Tvert i mot.
Jeg er kjempe enig..
Jeg kjenner jeg blir kjempe irritert når en viser et søtt bildet av barnet sitt som får smake noe eller noe annet, og så får man en eller annen slengbemerkning fra en "perfekt mor" som bare MÅ blande seg fordi hun vet hva som er best for alle andres unger. Da skyter man selvsagt piggene ut også blir det en stooor diskusjon om det.
jeg torr ingen er perfekte. Noen er sikkert flinkere enn andre å gjøre det som er RETT i følge bøker og ambefalinger, men jeg syns ikke mødre som ikke så så "flinke" til det er noe dårligere mødre av den grunn. Så lenge det ikke går på seriøs bekostning av barnet selvsagt.
jeg liker forresten setningen: alt med måte.