Sv: Hvordan ligger vi an med juleforberedelser?
Stjerner og kuler er hengt opp i vinduer (takket storebrors mas. )
Det er invitert til pepperkakebaking for ungenes venner med foreldre.
Min svigerinne har vært så snill og bestilt og ordnet gave til datteren deres og broren til mannen min. Altså, to ferdig...pluss noen småpakker til ungene.
Jeg har betalt for julekonsertbilletter i kirken som en barselgruppevenninne inviterte meg på. Det blir julestemning.
Pappa skal spille med orkesteret sitt i kirken hjemme, hvis det passer møter jeg opp, da blir han glad.
Julebord til fredag.
En halv gris er kjøpt inn i november, så vi har nok ribbe. Surkål er kjøpt. Medisterkaker skal jeg kanskje fri til svigers for å få hjemmelaget. Må kjøpe sossiser og alt mulig annet mat og drike.
Penantrekkene til ungene er i orden, nyinnkjøpt dress til storebror (endelig) og arvet kjole til lillesøster. Må stryke skjorte til storebror og kjøpe inn pene strømpebukser.
Det er hengt opp ei nissekone-sopelim på døra. Men all annen julepynt som smånisser og dill er ikke tatt opp. Gjøres onsdag.
Juletre kjøpes noen dager før jul.
Juleduk må kanskje strykes, og sølvtøy MÅ pusses. Alle andre pakker må kjøpes inn, litt i lunsjen og fritid på jobben, og så må det nok en søndag og lørdag til for meg helt alene uten noen på slep. Har lagt og fått ønskelister og satt en ca sum pr. hode. Pakkekalender er hengt opp.
|