Sv: Gruffetråden 13
Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.
Det finnes løsninger hvis man snakker med passkontoret, slik jeg har forstått det. Så ikke avskriv det totalt, men sjekk opp om det kan løses.
https://www.politiet.no/tjenester/pa...-barn-og-unge/ Man trenger ikke møte på samme passkontor og sånn.
Og jeg mener jeg har lest noe om hvis den andre ikke greier å møte, nekter eller noe slikt.
De har strammet inn. I begynnelsen fikk vi pass når eksen nektet å signere og hadde fått flere sjanser. Pass med vanlig gyldighet. Deretter endret de det til at man fikk pass som gjaldt for akkurat den konkrete reisen. Ikke nødpass som man får fort, men man måtte gå gjennom en prosess med vanlig søknad, brev til far og frist på x uker til å signere, før man til slutt fikk et pass for en konkret reise, som måtte være bestilt. Her løste de det med at dama på passkontoret ringte og ba eksen ta seg en bolle og signere. Da ble det så flaut at han signerte gitt.
Nå er det 5 mnd til eldste blir 18. han trenger nytt pass, men jeg tenker vi venter til han blir 18, selv om han nok hadde signert nå.
Men ja. Vrange ekser kan gjøre det ekstremt vanskelig å få pass.