Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har gjort deg glad i dag? #12

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-22, 09:38   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #12

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg burde hatt tannregulering. Mine fortenner i overkjeven er der bare til pynt, og det gjør at jeg bruker tennene lenger bak i kjeven altfor mye. Så jeg må bytte ut jeksler om noen år. Det kommer til å koste meg VELDIG mye penger. Det kunne vært unngått hvis jeg hadde hatt regulering som ung tenåring.

Begge mine unger har fått behandlinger hos kjeveortoped. Knerten brukte gum i flere år, men var så flink til å bruke den riktig at han slapp noen videre behandling. Snuppa sin behandling var del av et forskningsprogram på tannlegehøyskolen, så der slapp vi billig unna.

Mannen min burde hatt, men hadde ikke. an er overbitt, i tillegg til at tenna står til alle kanter. Hvor mange som treffer sin "partner" i motsatt kjeve aner jeg ikke. Jeg trakk en del tenner for å få plass til de jeg har. Slekta mi er full av folk med for trang kjeve.

Eldstemann har trang kjeve og er overbitt. Når kjeveorptoeden målte det til så mye at han havnet i gruppe B så tenker jeg han slekter på sin far. Mannen var aldri i tvil npr vi fikk beskjed om at overbitt sønn gjerne trengte regulering, selv om de først trodde det var gruppe c. Ja, det skal han få.

Mellomste ser vi jo selv at er overbitt, så vi venter bare på at hun skal henvises etterhvert.

Minstemor er bare 6, men da hun var 4 sa de at hun har DYPT bitt, som jeg måte google, så vi får se hvordan det utvikler segnå som hun begynner å miste tenner og få de permanente.

Men jeg ser for meg at vi skal legge igjen en del tusen hos den kjeveortopeden ja.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.