Sv: Konfirmant 2020 #2
Godt å lese om fine feiringer på tross av forholdene! Krysser fingrene for at alle de forkjølte er friske igjen i rett tid.
Jeg har bakt og frosset ned den første kaken til konfirmasjonen (som er først den 10.oktober) En hvetekringle med makronfyll og vaniljekrem. Jeg vil ha noe gjærbakst. Den ble faktisk veldig bra, om jeg skal si det selv. Brukte denne oppskriften. Og min niese som bor i byen sier hun vil lage en Snickerskake. Ligger an til å bli mer enn nok kaker her. Men konfirmanten og hennes venninnegjeng på til sammen 8 personer sier de har lyst til å samles etter at alle er konfirmert, og feire sammen med rester av mat og kaker, litt i stedet for å bytte penger. Det synes jeg var en god ide. Men konfirmasjonene er spredt utover i tid, og siden de sikkert ikke vil spise kakerester som er over en måned gamle så blir det vel i praksis kaker fra de seneste konfirmasjonene, som blant annet er vår. Så da gjør det ikke så mye om det blir noe til overs. Og konfirmantens småsøsken har bursdag 6 dager etter konfirmasjonen, så da skal vi klare å kvitte oss med resten der, om det er mer igjen.
Sist redigert av My : 07-09-20 kl 12:14.
|