Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehagerutiner i Norge vs utlandet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-07, 12:16   #19
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandet

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Vår opplevelse av barnehagen er nok ganske langt fra din, Elin! Jeg skulle ønske at de var LITT mer nøye på hygiene i barnehagen.

At barna er skitne betyr ikke at barna har hatt det mer eller mindre morsomt. Skitne barn er skitne barn, kort og godt. Det er selvsagt naturlig at de blir skitne i lek, av sand, jord, gress, maling, plastelina og så videre. Men jeg HADDE satt pris på om jeg kunne hente ungene i barnehagen og slippe å finne rester av frokosten godt blandet med inntørket snørr og sand i ansiktet - klokka 17.

Jeg er enig i at frokostrester ikke har noe i ansiktet å gjøre når klokka er 17. I min verden har de ingenting i ansiktet å gjøre kl 10 heller. Jeg reagerer på at du ønsker å slippe å hente barn med frokost i ansiktet. Det må da være viktigere å påpeke at barnet bør få slippe å gå med frokost i ansiktet hele dagen.

Man kan jo ha det morsomt selv om man vasker seg? Jeg skulle også ønske at de kunne vaske barna litt på slutten av dagen. Da vi enda hadde bleieunger opplevde vi også jevnlig å komme i barnehagen til en stink-bombe, som nødvendigvis måtte skiftes før vi kunne dra hjem. Det hadde vært OK om de skiftet bleier litt oftere.

Hvis barna hentes til faste tider syns jeg det ville vært naturlig at de er noen lunde rene og tørre når de blir hentet. I de fleste norske barnehager har man jo bare kjernetid, og så kommer og går barna resten av dagen, så da er det vanskelig å få til i praksis.

Vi tenker visst helt forskjellig. I min verden er det viktig at de er tørre i løpet av dagen, om de har blitt klissvåte og er grovskitne når jeg henter dem så gjør det meg virklig ingenting, med mindre de forteller meg at de har vært våte og kalde hele dagen. Det har jeg heldigvis til gode å oppleve.

Men 8 timer etter frokost burde det vært mulig å vaska vekk makrell i tomat fra ansiktet...

Helt enig, men den burde vært fjernet i det barnet er ferdig med frokosten.

Hygiene ved toalettbesøk har jeg ikke kommentert, men jeg er enig med deg at hvis det er slik det fungerer i deres bhg er det for dårlig. Ta det opp!

Det viktigste må de være hvordan barna har det i løpet av dagen. Jeg skjønner godt at dette lar seg gjøre i Elin sin bhg der alle blir hentet på ett bestemt tidspunkt. Derimot synes jeg det er rart å lese at så mange av dere andre ønsker dette i norske barnehager. Hvordan ser dere for dere at dette skal skje i praksis? Skal man ta barna ut av leken til forskjellige tider, vaske og skifte klær, og så skal barnet sitte og vente på mor og far? Hvem er dette et gode for? Barnet eller foreldrene?

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:19.