Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]
Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.
Jeg synes heller ikke det var så utidig innlegg om barnehageplass, hun avslutter jo med et poeng, at hun ønsker rullerende opptak gjennom året.
Det er verre med skoleelever med sekker til 9 tusen som sutrer i media. Synes foreldrene deres skulle ha kakket de litt i hodet.
Enig. Det er forbasket urettferdig at vi med senhøst og vinterbarn skal være nødt til å stresse, og bruke tid på å skaffe plass, når det skal være et offentlig tilbud til alle. Et tilbud som aldri fungerer, er forutsigbart eller rettferdig. Det er rene bingoen uten forberedelser for førstegangsforeldre.
Og konsekvensene kan være store for oss voksne kvinner som har god inntekt, en arbeidsgiver som vil ha oss på jobb, en mann som er svært opptatt med egen jobb, og i tillegg har en drittsjef som mener barna er kvinnens ansvar. Besteforeldre var allerede 70 år, bodde ti til femti mil unna og var uegnet.
Men ok det skal drittsjefen ha, han spanderte bedriftsplass i Kanvas som i praksis betydde at både vi og bedriften betalte 100% hver. Det er systemet sitt det. Uten hadde jeg tapt 200.000,- i brutto lønn fram til permisjonen og avkortning fra NAV og arbeidsgiver i neste permisjon.
Men at det sutres,ja.