Sv: Skolevesker til 11000
Opprinnelig lagt inn av emm, her.
Jeg ser ikke at noen sier det du påstår her, men at mange her diskuterer på overordnet nivå, ikke din familie og dine valg. Jeg tror det blir vanskelig å diskutere om alle tar det som blir lagt frem som kritikk av egne barn og liv.
Det er greit at dette funker i din verden, men Statens institutt for forbruksforskning sier jo at det er en sammenheng her, forbruk av luksus (varer og tjenester) er et problem for mange unge. De ser ikke at de ikke har råd når mors og fars lommebok ikke lenger kan støttet dem, og penser over på kreditt. Forskningen har nok neppe tatt for seg hvert enkelt tilfelle av jakkekjøp på FP.
Jeg diskuterer også på overordnet nivå, selv om jeg velger å ordlegge meg slik jeg gjør. Når jeg sier "i min verden", så mener jeg ikke bokstavelig talt mine private prioriteringer som sådan (selv om dette jo selvsagt påvirker mine meninger, det sier seg jo selv). Jeg kunne like gjerne sagt "jeg mener at", det betyr det samme når jeg diskuterer. Hvis det blir uklart for deg/dere så beklager jeg det.
Jeg tar heller ikke noe av det som blir sagt her som kritikk av meg, min familie, og spesielt ikke mine ikke-eksisterende barn.
Jeg sa det jeg sa i det sitatet du brukte,fordi det er slik jeg har tolket mange av utsagnene i denne tråden, selv om det ikke står det ordrett. Mulig jeg mistolker veldig selvsagt. Det skal du ikke se bort fra. Og ja, jeg setter det jo selvsagt på spissen. Det er jo lov på dette forumet føler jeg.
Jeg føler også at jeg må presisere at jeg ikke forholder meg til de få familiene (for jeg innbilder meg i min naivitet at det er snakk om få) som faktisk "tar helt av" ift kjøp av slike luksusartikler når jeg nå diskuterer dette temaet.
Sist redigert av Njulaif : 27-02-13 kl 13:09.
|