Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mobbing blant voksne

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-11, 09:29   #11
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobbing blant voksne

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Men det at begge virker overbevist om at de selv har rett, utelukker vel ikke at det foregår mobbing sånn helt på ordentlig? Om det var slik at Valla mobbet, men hun har så dårlig selvinnsikt at hun ikke innser dette selv, så foregår det da fortsatt mobbing?

Ja, det er jo fremdeles mobbing. Nå må jeg jo sii at definisjonen på mobbing kan jo variere fra person til person. Men så vidt jeg vet så sier de at det er mobbing når styrkeforholdet er veldig forskjellig, feks at den ene er lederen til den andre. Eller at det er "enveiskjørt". Eller at det er et styrkeforhold i antall, mange mot en. I følge denne definisjonen så er mye jeg har sett karakterisert som mobbing i realiteten en konflikt.

Grunnen til at jeg mener det er lurt å fokusere på årsaken til mobbing har jo noe med hva man kan gjøre med det. Jeg synes jo at hva man skal gjøre bør være fokuset heller enn hvor "slemme mobberene er" eller "hvor synd det er i de som blir mobbet". Det er ikke slik at alt som er sant er konstruktivt.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:17.