Sv: Finansdepartementet har eksplodert!
Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.
Har dere noengang diskutert med umodne ungdommer som kan finne på å si at de beundrer Hitler fordi han fikk utrettet så mye? Hos noen går det over til å ta inn større deler av ideologien, andre vokser det av seg. Jeg håper inderlig at vi kan unngå at det skapes et bilde av at ABB er intelligent og handlekraftig. Som SF sier; han er målrettet mann på bærtur med et totalt forvridd syn på verden.
Ja det har jeg. Ungdommer som skårer høyt på IQ og som sikkert kan kalles intelligente, men de er umodne. Jeg synes ofte at IQ og gamle målestokker for intelligens blir brukt veldig feil. Å være intelligent i betydning å skåre godt på IQ og å være dyktig i matematikk, logiske tester og teori behøver ikke å si noe om modenhet og evnen til å koble informasjon.
Det er ganske mange som skårer høyt på mange områder, men som ikke fremstår som veldig "smarte" ellers.
Hvordan han her skårer på IQ-tester aner jeg ikke, men det skulle ikke forundre meg om han skårer ganske bra. Det betyr ikke at jeg anser ham som "smart" eller "lur" eller andre ord som brukes.
|