Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-11, 12:14   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Noe jeg lurer på...

Jeg har en venninne som er relativt ny på forumet her. Hun har fått røde prikker på skrivefeil/orddeling og lurer så forferdelig på hvorfor.
Når det i tillegg har haglet med rødprikker på henne i jula pga "julespøken" i kontrollpanelet, som hun som ny bruker forøvrig ikke fikk med seg, ble det en tøff start på forumet.

Og jeg tror det er mange nye brukere som kanskje ikke helt forstår hvorfor det slås såpass ned på skrivefeil og orddeling her inne. Kanskje det kunne vært en idé og skrevet om det et sted - f.eks i denne tråden?

Vi som har vært her siden begynnelsen vet jo at mange ser på dette som humor, faktisk. At det er en morsom gimmick. Og at vi ikke er sånne übersnerpete rettskrivere som rødprikker (!!!) skrivefeil. (ikke alle hvertfall da)

Noen som kan forklare litt mer? Eller kanskje vi kan ta en diskusjon (igjen, antar jeg, den er sikkert tatt før) på om det er allment godtatt at det er greit å rødprikke for små filleting som skrivefeil og orddelingsfeil.

Jeg synes f.eks det er helt over the top. Og jeg forstår godt en ny bruker som "gråtende kryper ut herfra" når det rødprikkes for skrivefeil og i tillegg blinker rødt så det holder i kontrollpanalet etter litt innsats på skrivefronten for å bli kjent (Selv om akkurat det bare var pga Julespøken)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15.