Sv: Mamma ser deg - om (fjern-)overvåking av barn
Opprinnelig lagt inn av Høst, her.
Vi kommer selvsagt til å snakke med henne om disse tingene også - og vise henne nettsiden, forklare hvorfor osv. Nummeret kommer til å stå i mitt navn, ikke hennes. Men hvordan skal jeg forklare henne at hun ikke får gi det bort? Hun gir det til en venninne, som gir det til noen andre, som igjen kan gi det videre osv....
Det der hadde aldri falt meg inn at kunne være et problem en gang, utover å si at dersom noen ringer som man ikke vet hvem er legger man på. Enkelt og greit. Og får å være ærlig så tror jeg det er ytterst sjelden noe slikt skjer, mulig jeg er naiv. Jeg skjønner ikke helt hvem det skulle være som ville ringt i tilfelle - og skulle det være noe så er det bedre å ha et såpass åpent forhold at ungene vet at de kan snakke om sånt hjemme.
Eldste her har ikke telefon, men det kommer nok snart, og planen er å skru av dyre nummere, innholdstjenester, mms og internett, hvertfall de første årene. Jeg tror det holder - er nok større sjanse for at de kaster bort masse penger på innholdstjenester enn at de skulle få en skummel telefon.
|