Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takhøyde i forum

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-08, 21:06   #121
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Du er kanskje *litt* nærtakende? :ypper:

Mulig det .

Gammel 15-04-08, 21:06   #122
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Og noe mer jeg bare må få ut mens vi er inne på dette med forurettede brukere:

Det er ikke få ganger jeg har irritert meg grønn over at brukere har skreket og følt seg overkjørt og mobbet og whatsnot når de egentlig bare har møtt saklig og velbegrunnet motargumentasjon. Og hva argumenterer man som ivrig motdebattant med når noe begynner å skrike av man "plukker alt fra hverandre" og "bruker hersketeknikker" og "misforstår" osv. Det er jo dødsirriterende og et veldig godt eksempel på at vi alle har forskjellig terskel for når vi føler oss urettferdig behandlet. Det er som å hyle "Åh, dere er så dumme!" når man går tom for fornuft og argumenter. Det hender faktisk man tar feil her i verden.

Hvordan kan du da si at de som påstår dette har feil i sin oppfatning og du har rett? Den andres opplevelse av å bli misforstått kan jo være reell. Man bør møte hverandre med respekt, og det innbefatter at man respekterer den andres oppfatning av diskusjonen. Du kan godt være uenig, men det er den andres opplevelse av det....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 21:07   #123
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Åh, så du er en sånn en. Figures.

Nå syns jeg du er litt vel dømmende i tonen, altså.

Gammel 15-04-08, 21:08   #124
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Hvordan kan du da si at de som påstår dette har feil i sin oppfatning og du har rett? Den andres opplevelse av å bli misforstått kan jo være reell. Man bør møte hverandre med respekt, og det innbefatter at man respekterer den andres oppfatning av diskusjonen. Du kan godt være uenig, men det er den andres opplevelse av det....

Men det går begge veier, Jessica. Å rasende beskylde motparten for å "plukke fra hverandre innlegg" (som jeg, av en eller annen grunn, har fått høre opptil flere ganger ), eller bedrive hersketeknikk når man faktisk går inn for å være saklig, er heller ikke særlig respektfullt, og innbyr som sådan heller ikke til så mye respekt. Ikke respekt overfor noen som diskusjonspartner, i alle fall.

Gammel 15-04-08, 21:09   #125
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du vet Jessica, noen ganger tar man bare feil. Det vil si, noen ganger tar dere andre bare feil.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 21:09   #126
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Men sant å si hender det faktisk at folk blir utsatt for både hersketeknikker og det ene og det andre... Få er vel villige til å innrømme at de benytter seg av skitne triks, enten det er på den ene eller andre måten.

Kjære, søte, lille du, hvor er disse hersketeknikkene du snakker om?

Jeg synes det er påfallende at enkelte, oi, shit, jeg mener Siri, Joika og Nooria stadig vekk utpeker seg i diskusjoner lik denne. De prøver å kneble andre, men er samtidig de som mener takhøyden er lav.

Takhøyden er himmelhøy på FP, man kan si (innenfor norsk lov) nøyaktig det man måtte ønske. At man får motbør, at folk reagerer, betyr bare at man er uenige, for det er ingen som nekter deg å si det.

Gammel 15-04-08, 21:11   #127
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men det går begge veier, Jessica. Å rasende beskylde motparten for å "plukke fra hverandre innlegg" (som jeg, av en eller annen grunn, har fått høre opptil flere ganger ), eller bedrive hersketeknikk når man faktisk går inn for å være saklig, er heller ikke særlig respektfullt, og innbyr som sådan heller ikke til så mye respekt. Ikke respekt overfor noen som diskusjonspartner, i alle fall.

Selvfølgelig går det begge veier. Dersom man har fått høre det flere ganger så kanskje man skal tenke over hvorfor, og det kan være lurt å endre litt på spikkeriet sitt

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 21:12   #128
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes det er påfallende at enkelte, oi, shit, jeg mener Siri, Joika og Nooria stadig vekk utpeker seg i diskusjoner lik denne. De prøver å kneble andre, men er samtidig de som mener takhøyden er lav.

Takhøyden er himmelhøy på FP, man kan si (innenfor norsk lov) nøyaktig det man måtte ønske. At man får motbør, at folk reagerer, betyr bare at man er uenige, for det er ingen som nekter deg å si det.

Men hva som er lov er ikke det samme som takhøyde i mitt hode. Takhøyde handler mer om hva og hvem som blir tolerert.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 21:14   #129
Nebbia
Passiv

Standard

24 stykker inne i tråden nå. Takhøyde eller ikke, det er i alle fall god plass her.

Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 21:14   #130
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig går det begge veier. Dersom man har fått høre det flere ganger så kanskje man skal tenke over hvorfor, og det kan være lurt å endre litt på spikkeriet sitt

Er det noen som er diplomatisk og saklig er det jo Skilpadda, og hvis man tar av seg de forurettede brillene kan det jo hende at man faktisk oppdager det og lærer noe også. Det er ikke spikking å argumentere saklig.

Gammel 15-04-08, 21:14   #131
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Likefullt kan jeg irritere meg over det og tenke at det er sutring? Jeg opplever det jo som sutring og som at motparten ikke har flere gode argumenter? Hva jeg tenker og irriterer meg over skjer jo i mitt hode. Jeg hadde ingen bestemt tråd eller bruker eller diskusjon i tankene da jeg skrev det - det var bare et tankespring. Det har skjedd at jeg har følt meg urettferdig behandlet ved å bli beskyldt for å misforstå med vilje - det er da ikke å la respekten gå begge veier det heller?

Jeg kan også velge hva jeg vil ta alvorlig og hvilke brukere jeg vil ta seriøst. Hvis noen gjentatte ganger mener seg urettferdig behandlet og misforstått så er jo jeg oppmerksom på at de antakelig vil hevde det i andre diskusjoner der de går tomme for argumenter også. Jeg tar ikke slike brukere like seriøst som dem jeg er uenig med, men som diskuterer med argumenter og informasjon fremfor å stadig hyle om å ikke bli forstått.

Dette handler om hvordan man fremstår i forumet. Og selv om jeg ikke kaller noen for navn eller hevder at de sutrer i trådene, så tenker jeg likefullt at de gjør det og behandler dem deretter. Leser innleggene deres med skepsis og egne briller. Det er da menneskelig?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 21:15   #132
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som flere andre har sagt, så er det selvsagt slik at en del meninger er veldig PK her på FP, mens andre meninger vil oppnå massiv motbør. Det er nok vanskelig å unngå.

Det som forundrer meg er når nye brukere helt tydelig ikke har lest så veldig mye før de poster. For meg er det naturlig når jeg er ny (i de fleste settinger) å sette meg inn i hvordan ting er der jeg har kommet. På FP er dette å lese den generelle informasjonen som finnes, som for eksempel klistrede tråder i Informasjons-forumet. I tillegg syns jeg det er naturlig å hovedsakelig lese og observere i starten. For deretter å vurdere om man er klar for å møte motbøren som kan komme ved å poste meninger som ikke er PK. Syns jeg.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 21:16   #133
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Takhøyde i forum

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 21:16   #134
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Både menneskelig og åndelig, Kasia? :tsktsktsk:

Gammel 15-04-08, 21:20   #135
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det kan være lurt å lese litt på et nytt forum (for å bli litt kjent med "tonen") før man kaster seg ut på. Er man for skjør og sart til å tåle forumtonen enkelte bruker, bør en kanskje revurdere om en ønsker å ble forummedlem?
Jeg, for eksempel, liker ikke "tonen" på NM og på BP, og har derfor valgt å slette meg som medlem der.

:koksgrå sau i røykegjengen sammen med den sure gule (sorte):

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 21:21   #136
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Både menneskelig og åndelig, Kasia? :tsktsktsk:

Da kan jeg umulig være mo-horsom.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 21:21   #137
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Du er vel strengt tatt en helrød sau, Liven.

Gammel 15-04-08, 21:21   #138
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, man kan jo f.eks. påstå at Brann ikke er det beste laget. Et kjapt blikk på den siste ferdigspilte sesongen vil selvsagt avsløre at man tar feil, og slikt må påpekes. Da kan man enten
a) fortsette å hevde hardnakket, og bli stemplet som sutrende eller
b) si at "best" er en subjektiv greie, og bli spikket til småflis eller
c) komme med sløve motargumenter som tidligere sesonger eller se på tabellen nå eller sånt tøys, og være hersketekniker.

:belærer:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 21:22   #139
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Men hva som er lov er ikke det samme som takhøyde i mitt hode. Takhøyde handler mer om hva og hvem som blir tolerert.

For meg er det ganske stor forskjell på toleranse og aksept. Det at vi ikke sletter, eller utestenger, og at du (så lenge du holder deg innenfor loven og forumreglene) kan poste det du vil tyder på toleranse, det at du møter motbør på det du skriver tyder på at du ikke får aksept for det du poster.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 21:23   #140
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Eg legg faktisk ingenting ordet takhøgd i akkurat forumsamanheng. Det er litt spesielt, for det skjer ikkje så ofte

Men no skjønar eg plutseleg kvifor: Det er av di eg ikkje har noko å samanlikne med! Eg er ikkje på andre fora, eg. Men korleis får de tid til å vere andre stader i tillegg til her?? Eg får berre jobba eit par timar kvar dag, eg, av di eg må inn hit og sjå kva som skjer heile tida. Finst det andre interessante stader òg??

Emneord
fjasing, forum, informativt, klassiker, selvjustis, takhøyde

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.