Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takhøyde i forum

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-08, 19:59   #61
Nebbia
Passiv

Standard

Sv: Takhøyde i forum

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nebbia derimot, kan bare holde kjeft. :geiper:

Lav takhøyde var det, ja. Det hjelper jo ikke om takhøyden er en katedral, når man ikke kan spille fotball der.

Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 20:00   #62
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Lav takhøyde var det, ja. Det hjelper jo ikke om takhøyden er en katedral, når man ikke kan spille fotball der.

Tjah. Man får vel alltids opp en storskjerm.

Unnskyld. Nå fjaser jeg. Om fotball til og med. :skammeseg:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 20:02   #63
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

Helt ok å si hva man mener om et innlegg, men det er ikke ok å oppføre seg som de ekle jentene fra barneskolen.

Kjerringer finnes det overalt. Færre her inne enn hva man skulle kunne forvente, egentlig.

Gammel 15-04-08, 20:02   #64
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er fotballfolk for deg. Storskjerm i en katedral.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 20:09   #65
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

Synes Tjorven sier det veldig godt. Takhøyden er ikke så stor, men passer meg veldig bra.
Det er sært, underholdende og på mange måter fordomsfritt, men ikke på alle måter. I noen tilfeller svært lite inkluderende og i andre svært
inkluderende. Jeg er slik selv. Jeg har sterke meninger om hva jeg aksepterer og ikke aksepterer av mennesker rundt meg.

Det jeg ikke liker, som denne tråden hinter til, er tendenser til mobbing av folk som våger seg utpå. Helt ok å si hva man mener om et innlegg, men det er ikke ok å oppføre seg som de ekle jentene fra barneskolen.
Uthenging og mobbing er flaue greier.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 20:15   #66
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

I mitt hode har ikke takhøyde noe med hva forumledelsen legger seg oppi, men mer hvor anderledes tenkende man har lov til å være.

Jeg synes ikke egentlig at takhøyden på FP er så høy.

Enig!

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg syns humor og og moro innimellom alvor og saklighet er en av FP's største styrker og fordeler.

Om man er en erfaren bruker som deler "kjerneverdiene her inne" (som en annen uttrykte det), kan man nok oppleve det som humor og moro, men er man ny eller stadig stikker seg frem med ikke helt politisk korrekte meninger, kan en del av det fort oppleves mer som mobbing.

Selv har jeg et ambivalent forhold til forumet. Det er takhøyde fra ledelsens side og jeg trives veldig godt med at det er så mye oppegående og reflekterte mennesker her. Jeg trives imidlertid ikke med måten mange blir behandlet på, den manglende toleransen man har for annerledes tenkende og det at man latterliggjør, bruker kallenavn og setter merkelapper på andre brukere.

Gammel 15-04-08, 20:17   #67
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg syntes det blir for dumt at en kjerne skal diktere hva som er lov å skrive som tema. Om man som ny reagerer på prikkesystemet så må man vel få lov å si det? ?

Det er jo ikke snakk om hva som er lov og ikke lov. Man kan skrive hva man vil, men da må man også tåle å få reaksjoner. Og hvis du leser det aktuelle hovedinnlegget en gang til så ser du sikkert at det var en noe vagt formulert protest mot prikkesystemet som sådan, og at det mer var en fornærmet protest mot en spesiell rødprikk?

Det er jo ikke slik at en kjerne dikterer hva man kan skrive heller, det jeg mente var at hvis jeg var helt ærlig så tror jeg årsaken til protestene er at vi på FP ikke liker klage-på-røde-prikker-innlegg. Syns du det er så forferdelig at jeg setter det på trykk eller mener du at det rett og slett ikke er sant og at vi vil ha flere slike tråder?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 20:22   #68
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

så er jeg nysgjerrig på hva akkurat DU legger i ordet takhøyde i forumsammenheng. Ta gjerne med eksempler.

Eg legg faktisk ingenting ordet takhøgd i akkurat forumsamanheng. Det er litt spesielt, for det skjer ikkje så ofte

Gammel 15-04-08, 20:24   #69
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Det er jo ikke snakk om hva som er lov og ikke lov. Man kan skrive hva man vil, men da må man også tåle å få reaksjoner.

Og du tror ikke at litt mer overbærenhet med bl.a. nye forummedlemmer kunne være en alternativ tankemåte?

Gammel 15-04-08, 20:25   #70
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Om man er en erfaren bruker som deler "kjerneverdiene her inne" (som en annen uttrykte det), kan man nok oppleve det som humor og moro, men er man ny eller stadig stikker seg frem med ikke helt politisk korrekte meninger, kan en del av det fort oppleves mer som mobbing.

Det er jo synd at enkelte mener seg mobbet her, det må jeg bare si. Hvordan man kan få til å føle seg mobbet av fjaseri på et nettforum man oppholder seg frivillig kan jeg ikke med beste vilje forstå. Men vi har jo alle forskjellig terskel for å ta ting til oss og ikke minst til å ta ting høytidelig.

Gammel 15-04-08, 20:26   #71
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og du tror ikke at litt mer overbærenhet med bl.a. nye forummedlemmer kunne være en alternativ tankemåte?

Nei, er du gal. Da skjønner de jo aldri hvordan de skal oppføre seg.

:fjaser:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 20:27   #72
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Standard

Hvordan man kan få til å føle seg mobbet av fjaseri på et nettforum man oppholder seg frivillig kan jeg ikke med beste vilje forstå. Men vi har jo alle forskjellig terskel for å ta ting til oss og ikke minst til å ta ting høytidelig.

Har du noen gang opplevd at noen har "fjaset bort" dine tråder/meninger?

Gammel 15-04-08, 20:28   #73
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Ikke hvis de skriver kontroversielle innlegg, nei. Hvorfor det?

Gammel 15-04-08, 20:29   #74
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Har du noen gang opplevd at noen har "fjaset bort" dine tråder/meninger?

Selvsagt.

Gammel 15-04-08, 20:29   #75
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Enig!

Selv har jeg et ambivalent forhold til forumet. Det er takhøyde fra ledelsens side og jeg trives veldig godt med at det er så mye oppegående og reflekterte mennesker her. Jeg trives imidlertid ikke med måten mange blir behandlet på, den manglende toleransen man har for annerledes tenkende og det at man latterliggjør, bruker kallenavn og setter merkelapper på andre brukere.

Godt sagt. Enig.

Jeg har jo selv følt på kroppen hvordan enkelte velger å vri og vrenge på småting. "Kondomtråden" er et eksempel. Det er veldig frustrerende at enkelte skal gå til personangrep, fordi jeg vil "lufte" noen tanker om noe. Men, men jeg er ferdig med den da.... Jeg føler også innimellom i sånne debatter at det er noen som henger seg på og er sjokka over at noen kan mene det motsatte enn majoriteten i FP. Slik jeg ser det har vi alle noe å lære av hverandre. Livet er ikke så enkelt at det kun finns et svar. Det har jeg lært meg. Derfor er dette forumet interessant. Her har vi mennesker fra mange ulike miljøer og med forskjellig bakgrunn. Dermed får vi mange synsvinkler. Jeg har lært mye på dette forumet.

Jeg trives veldig godt på FP, og ingen andre forum kan noengang erstatte FP. Forumledelsen skal ha ros for deres måte å drive forumet på

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 20:30   #76
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Standard

Ikke hvis de skriver kontroversielle innlegg, nei. Hvorfor det?

Vel... i overbærenhet... for å gi dem en myk start kanskje...

Gammel 15-04-08, 20:31   #77
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Angående det som diskuteres nå, så er det min mening at mye av det som sies kan sies, men det bør sies med mer respekt. Man trenger ikke å høvle over andre og latterliggjøre slik at den som kom litt skjevt ut blir lei seg og andre sitter med flau smak i munnen og får flashbacks til "de tøffe jentene på røykehjørnet på skolen" av å lese. Det går også fint an å få trådene over i fjasing og bruke humor, men humoren bør ikke være på den som har tråkket skjevt sin bekostning. Det meste kan sies dersom man har respekt i bunn.

Gammel 15-04-08, 20:33   #78
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ganske mye overbærenhet med nye (og gamle) forummedlemmer på FP. Det kunne selvsagt vært mer, men det kunne også vært mindre. Jeg har vært på steder med både vesentlig mer og vesentlig mindre overbærenhet med nykommere, og selv om det alltid er synd om noen blir lei seg, så tror jeg forumet som helhet ikke ville være bedre om "man" beveget seg langt over i retning å være mer overbærende med nykommere. Det har noe for seg å raskt få følelsen av hvordan tonen vanligvis er, også for at de som ikke egentlig passer inn her kan finne ut dette raskt. (Og med det mener jeg ikke at man skal gå inn for å plage nykommerne for å finne ut hvem som er tøffe nok, for det ville være å gå et langt skritt den andre veien, og det synes jeg heller ikke vi bør gjøre.)

Jeg synes det er viktigere at det er interessante samtaler enn at alle trives. Andre har andre prioriteringer og er velkomne til det.

Gammel 15-04-08, 20:33   #79
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Vel... i overbærenhet... for å gi dem en myk start kanskje...

Kose litt med dem liksom?

Gammel 15-04-08, 20:34   #80
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes takhøyden er stor fra forumsledelsens side. Sånn ellers så vet jeg ikke helt hva jeg mener.

En del folk/ innlegg her er en del kvassere enn jeg er vant til fra andre steder, både på godt og vondt. Det er utrolig mange oppegående mennesker her, med velformulerte innlegg, og jeg trives godt her. Men jeg ser at noen innlegg kan oppfattes som mobbing/kan oppleves ubehagelige.

Jeg er vel egentlig en litt "sart sjel" selv, og hadde nok tatt innpå meg en del innlegg her dersom det var meg de var rettet mot. Men på den andre side så kan kanskje min deltakelse her lære meg å være litt mer hardhudet, stå for min mening og ikke bry meg om hva andre mener om mine meninger.

Svar

Emneord
fjasing, forum, informativt, klassiker, selvjustis, takhøyde

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:36.