Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pappan gikk!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-08, 07:31   #21
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pappan gikk!

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Vi har faktisk latt ungene sitte og se tegnefilm på Ultra på Bryn. Det var inne i butikken, ungene var ca.4 og 7 år. :uansvarlige foreldre:
Hadde nok ikke gått fra de ute på en senter og vært borte i det vide og det brede.

Den er jo inne i butikken og noen helt annet en Ultra i Sandvika foreksempel.

Men jeg har bare et barn under året, så jeg aner ikke når jeg kommer til å slippe hun såpass løs.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 07:58   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes dere ikke det er stor forskjell på en 3åring og en 5-åring? Jeg går helst ikke fra vesla på slike steder uansett, for jeg er ei skikkelig hønemor og vil heller passe ekstra godt på henne enn å risikere det ene og det andre (da tenker jeg på skumle menn osv, for jeg vet at HUN hadde blitt der vi avtalte), men jeg synes det er himmelvid forskjell på en treåring og en femåring når det gjelder dette.

Gammel 18-03-08, 08:00   #23
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde aldri i verden gått fra barna mine når de var 3 og 5 år.

Gammel 18-03-08, 08:17   #24
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nå er lille bare 2.5, men jeg ser ikke for meg at jeg går ifra han når han er blitt 3, da er han garantert ikke der jeg forlot han.

Men jeg vet ikke helt om jeg ville reagert på at andre hadde gjort det. Nå kjenner jeg ikke til det aktuelle kjøpesenteret, men jeg ser jo på kjøpesenter her at barn sitter alene og ser på film.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 08:28   #25
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min femåring ville aldri ha gått med på å stå alene og vente i et kjøpesenter, men hvis hun hadde hatt ønske om det så kunne jeg fint gått fra henne uten at hun hadde stukket av eller funnet på noe galt. Hun venter for eksempel av og til i bilen hvis jeg skal kjapt i butikken.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 08:40   #26
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En femåring, tja, det kunne kanskje ha gått. En treåring? Hell no. Ikke etter min erfaring med alderen, i alle fall.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 09:05   #27
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg reagerer også når jeg ser slikt, for jeg kan ikke skjønne at barna er modne nok til å ikke følge en eller annen impuls og dra av gårde. I tillegg til at det faktisk finnes noen gærne ekle mennesker der ute.

Gammel 18-03-08, 09:07   #28
Solblomst
Passiv

Standard

Jeg hadde aldri gått fra min 5-åring. Aldri!

Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 09:10   #29
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stesnuppa er 10, og det er bare såvidt det er mulig å gå ifra henne noe sted enda, men Poden virker litt mer selvstendig og trygg i slike settinger, så om vi er et sted han er kjent og det vises film (og jeg føler meg trygg på at han holder seg der så kan jeg sikkert gå ifra ham en liten stund. Litt tidlig å si enda, for enda er han så liten at jeg ikke vil gå i fra ham.
(Han sitter noen ganger i bilen mens jeg springer inn på butikken for å poste brev, mens jeg betaler for bensin og slikt da, men da sitter han jo fastspent i bilstolen. Og han velger det selv)

Regner med den pappan kjenner sine døtre, og handler deretter.

Gammel 18-03-08, 09:40   #30
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en seks åring og en tre åring og jeg kunne ha gjort det (men yngste min er nærmere fire enn tre). Den yngste kunne ikke ha vært alene. Jeg er ikke redd for "skumle menn", det er ytterst sjeldent at barn blir bortført etc. Nesten alle overgrep mot barn skjer av noen barnet er i et tilitsforhold til (foreldrene, slektninger, barnehageansatte, trenerere, lærere etc)

Gammel 18-03-08, 09:54   #31
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ville ikke ha gått fra barna mine der. Jeg har vært på Ultra Alnabru og Sandvika, og det er slik du beskriver det, helt åpent. Alikvel pleier det å være en masse barn der, og så er jeg en av få voksne som står der. Selv på Bryn, der vi handler ofte, har vi alltid barna med oss. Men de vil jo gjerne trykke på "ku-knappen". Jeg reagerer derimot ikke på hva andre foreldre velger i en slik situasjon og kanskje naivt tenker at de kjenner barna sine såpass at de vet hvordan de vil oppføre seg.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 09:55   #32
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

Det kan jeg også med min 3-åring. Men jeg gjør det ikke likevel. Finnes mange tullinger der ute.

Ja, poenget er vel neppe kun hvorvidt man kan stole på sitt eget barn eller ikke.
Man kan selvfølgelig ikke stole på et helt kjøpesenter fullt av folk man ikke vet noe som helst om.

Gammel 18-03-08, 09:59   #33
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke gått fra min fornuftige seksåring på et kjøpesenter.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 10:02   #34
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Lørdag "gikk jeg fra" Lillemor i Frognerparken ved lekeborgen. Eller; Det kom en liten gutt gråtende(ca 2 år), som lette etter mamma'n sin, og jeg hjalp han å lete etter henne. Det innebar at Lillemor(som satt og drakk kakao), måtte bli sittende på benken mens jeg lette. Jeg allierte meg med en annen mamma som satt der da, og hun så etter Lillemor for meg. Men jeg kunne gått fra henne de få minuttene det tok også, for når hun skjønner alvoret, så gjør hun som hun får beskjed om.
Når det er sagt, ville det ikke falt meg inn å gå fra noen av dem utenfor en butikk for å handle. Hvorfor det liksom?

Gammel 18-03-08, 10:09   #35
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Når det er sagt, ville det ikke falt meg inn å gå fra noen av dem utenfor en butikk for å handle. Hvorfor det liksom?

I dette konkrete tilfellet er det sikkert fordi det er en "lekeavdeling" (litt lego, en TV med film og en slik automatisk bil) utenfor butikken, og barna gjerne vil være der fremfor i butikken.

Gammel 18-03-08, 10:20   #36
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg innbiller meg at mannen min kanskje kunne ha funnet på noe sånt. Vi diskuterer stadig hva hun egentlig er stor nok til og hva hun ikke klarer.

Selv får jeg rare blikk en gang i uka. Før vi går på svømming er vi innom en butikk og kjøper litt mat. Den butikken har bare trapp innvendig, men man kan gå rundt på utsiden med vogn. Snuppa vil veldig gjerne gå trappa. Jeg går rundt og lar henne gå trappa alene. Jeg kan se henne hele tiden, og vinker til henne når hun kan begynne å gå. Det er ikke få stygge kommentarer og blikk jeg har fått; "gå fra et så lite barn helt alene" osv. Men jeg føler virkelig ikke at det er noe farlig med den situasjonen. Må kanskje bemerkes at ingen vil anta at min datter er 3 år, hun er veldig liten for alderen.

Jeg kom med den anekdoten fordi noen ganger er kanskje ting mindre farlig enn de ser ut til for utenforstående.

Gammel 18-03-08, 10:20   #37
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syns det høres skremmende ut at foreldre kan gå fra ungene sine på kjøpesentre, om det så bare er for noen minutter, når de er 3 og 5 år gamle.

Det er mye som kan skje på få minutter på steder der det er mange folk samlet. Hva om noen skulle finne på å stikke av med barna når de står å venter på mor/far som "bare" skulle i en butikk eller i bilen med varer? Tror de foreldrene skulle fått litt problemer med å forklare seg for politi og barnevern da gitt.

Det er lett å tenke at ting helst ikke skjer, men når vi har barn så er det vårt ansvar å passe på at det ikke skjer noe med dem.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 10:49   #38
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg velger faktisk å ikke bekymre meg for farlige mennesker der ute, og lever etter min tro om at verden er god.

Det betyr ikke at Poden får være alene når og hvor han vil, men at det sjelden er tanken på andre farlige mennesker som setter begrensningen for hva han får lov til og ikke.

Gammel 18-03-08, 10:52   #39
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det betyr ikke at Poden får være alene når og hvor han vil, men at det sjelden er tanken på andre farlige mennesker som setter begrensningen for hva han får lov til og ikke.

Jeg tenker som Kirsebær.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 11:04   #40
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg velger faktisk å ikke bekymre meg for farlige mennesker der ute, og lever etter min tro om at verden er god.

Her er jeg veldig, veldig enig med deg.

Jeg tenker mer på at det kan være skummelt for de små å være alene sånn generelt sett. Men det er jo en helt annen grunn til å ikke la ungene bli stående alene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.