|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: Pappan gikk!
Den er jo inne i butikken og noen helt annet en Ultra i Sandvika foreksempel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pappan gikk!Synes dere ikke det er stor forskjell på en 3åring og en 5-åring? Jeg går helst ikke fra vesla på slike steder uansett, for jeg er ei skikkelig hønemor og vil heller passe ekstra godt på henne enn å risikere det ene og det andre (da tenker jeg på skumle menn osv, for jeg vet at HUN hadde blitt der vi avtalte), men jeg synes det er himmelvid forskjell på en treåring og en femåring når det gjelder dette.
![]() |
#23 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pappan gikk!Jeg hadde aldri i verden gått fra barna mine når de var 3 og 5 år.
![]() |
#24 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Pappan gikk!Nå er lille bare 2.5, men jeg ser ikke for meg at jeg går ifra han når han er blitt 3, da er han garantert ikke der jeg forlot han. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Borte
|
![]() Sv: Pappan gikk!Min femåring ville aldri ha gått med på å stå alene og vente i et kjøpesenter, men hvis hun hadde hatt ønske om det så kunne jeg fint gått fra henne uten at hun hadde stukket av eller funnet på noe galt. Hun venter for eksempel av og til i bilen hvis jeg skal kjapt i butikken.
![]() |
#27 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Pappan gikk!Jeg reagerer også når jeg ser slikt, for jeg kan ikke skjønne at barna er modne nok til å ikke følge en eller annen impuls og dra av gårde. I tillegg til at det faktisk finnes noen gærne ekle mennesker der ute.
![]() |
#28 |
Passiv
|
![]() Sv: Pappan gikk!Jeg hadde aldri gått fra min 5-åring. Aldri! |
![]() |
![]() |
#29 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Pappan gikk!Stesnuppa er 10, og det er bare såvidt det er mulig å gå ifra henne noe sted enda, men Poden virker litt mer selvstendig og trygg i slike settinger, så om vi er et sted han er kjent og det vises film (og jeg føler meg trygg på at han holder seg der så kan jeg sikkert gå ifra ham en liten stund. Litt tidlig å si enda, for enda er han så liten at jeg ikke vil gå i fra ham.
![]() |
#30 |
Leser
|
![]() Sv: Pappan gikk!Jeg har en seks åring og en tre åring og jeg kunne ha gjort det (men yngste min er nærmere fire enn tre). Den yngste kunne ikke ha vært alene. Jeg er ikke redd for "skumle menn", det er ytterst sjeldent at barn blir bortført etc. Nesten alle overgrep mot barn skjer av noen barnet er i et tilitsforhold til (foreldrene, slektninger, barnehageansatte, trenerere, lærere etc)
![]() |
#31 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pappan gikk!Jeg ville ikke ha gått fra barna mine der. Jeg har vært på Ultra Alnabru og Sandvika, og det er slik du beskriver det, helt åpent. Alikvel pleier det å være en masse barn der, og så er jeg en av få voksne som står der. Selv på Bryn, der vi handler ofte, har vi alltid barna med oss. Men de vil jo gjerne trykke på "ku-knappen". Jeg reagerer derimot ikke på hva andre foreldre velger i en slik situasjon og kanskje naivt tenker at de kjenner barna sine såpass at de vet hvordan de vil oppføre seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
By the Sea
|
![]() |
#34 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pappan gikk!Lørdag "gikk jeg fra" Lillemor i Frognerparken ved lekeborgen. Eller; Det kom en liten gutt gråtende(ca 2 år), som lette etter mamma'n sin, og jeg hjalp han å lete etter henne. Det innebar at Lillemor(som satt og drakk kakao), måtte bli sittende på benken mens jeg lette. Jeg allierte meg med en annen mamma som satt der da, og hun så etter Lillemor for meg. Men jeg kunne gått fra henne de få minuttene det tok også, for når hun skjønner alvoret, så gjør hun som hun får beskjed om.
![]() |
#35 |
Leser
|
I dette konkrete tilfellet er det sikkert fordi det er en "lekeavdeling" (litt lego, en TV med film og en slik automatisk bil) utenfor butikken, og barna gjerne vil være der fremfor i butikken.
![]() |
#36 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Pappan gikk!Jeg innbiller meg at mannen min kanskje kunne ha funnet på noe sånt. Vi diskuterer stadig hva hun egentlig er stor nok til og hva hun ikke klarer.
![]() |
![]() |
#37 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pappan gikk!Jeg syns det høres skremmende ut at foreldre kan gå fra ungene sine på kjøpesentre, om det så bare er for noen minutter, når de er 3 og 5 år gamle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Pappan gikk!Jeg velger faktisk å ikke bekymre meg for farlige mennesker der ute, og lever etter min tro om at verden er god.
![]() |
#39 |
Textrovert
|
![]() |
#40 |
ej ikke møjkets heije
|
Her er jeg veldig, veldig enig med deg.
![]() |