Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Den store nyttårsforsett-tråden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-08, 12:52   #21
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den store nyttårsforsett-tråden

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg skal trene 100 ganger i 2008 og jeg begynner i dag.
Jeg skal klare det ved å prioritere fysisk aktivitet der det er mulig, gå til/fra jobben en gang i uken, fortsette å trene ukentlig med Hønni og Pelen, benytte skiføret når det kommer, overvinne sykkelangsten min og begynne og sykle igjen.

Jeg skal fortsette og bruke stjernesystemet, og gi meg selv en stjerne hver gang jeg har trent.

Delmål 1: jeg skal ha trent 20 ganger innen utgangen av februar.
Delmål 2: Jeg skal ha trent 50 ganger innen juli.

Det var smart!
Jeg tipper at du har mye større sjanse for å lykkes med dette enn om du sa "Jeg skal trene mer i 2008".

Gammel 01-01-08, 12:55   #22
Sansa

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skal blogge positive ting som skjer i livet mitt. 2007 var et vanskelig år, noe som har gjort meg stresset og til tider engstelig og trist. Derfor har jeg laget meg en blogg der jeg skal tydeliggjøre for meg selv alle de tingene jeg har å være takknemlig for!

Jeg håper jo at jeg skal klare å blogge et eller annet hver dag, men målet er at jeg skal skrive noe to ganger i uka. Så får vi håpe at jeg greier å spre litt positivitet, ikke minst til meg selv.

Gammel 01-01-08, 13:16   #23
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Mitt hoved-nyttårsforsett er å drikke mer vann.
Konkretisert: I alle fall et par liter pr dag, fordi det er bra for meg.
Jeg har vært altfor sløv på denne fronten i det siste.

Jeg trenger dog ingen delmål på akkurat dette punktet.

Avliver syv helsemyter

Sitat:

De syv vanligste mytene

Myte nummer 1:
Drikk minst åtte glass vann om dagen for å holde deg frisk.

Det er ifølge forskerne ikke nødvendig. Tvert imot viser studier at væskebehovet i stor grad dekkes av juice, melk, te og kaffe. Andre studier sier at det kan være farlig å overdrive vanninntaket.

Sånn i tilfelle du sprekker...

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 13:22   #24
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1) Jeg skal trene mer, konkretisert 100 ganger i 2008.

I første omgang 8 ganger i januar.

2) Jeg skal ha et bedre kosthold

Konkretisert: mindre cola, mer vann- ca 1,5 liter hver dag.

3) Jeg skal gå tidligere hjem fra jobb

Konretisert: 3 dager i uka kl 15.

Ja, tror dette var nok til å begynne med.

Gammel 01-01-08, 13:31   #25
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal tilbake i sommern 2006 form og fasong.
Det innebærer ned 10 kg og trening minst 3 ganger i uka. Har mannen min med på dette og det er godt å være to !
Vi skal også legge oss tidligere, senest midnatt i hverdagene.

Jeg skal si mer nei på jobben og ikke ta vakter bare for å være grei.

Gammel 01-01-08, 14:26   #26
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skal klare det ved å prioritere fysisk aktivitet der det er mulig, gå til/fra jobben en gang i uken, fortsette å trene ukentlig med Hønni og Pelen, benytte skiføret når det kommer, overvinne sykkelangsten min og begynne og sykle igjen.

Jeg skal fortsette og bruke stjernesystemet, og gi meg selv en stjerne hver gang jeg har trent.

Delmål 1: jeg skal ha trent 20 ganger innen utgangen av februar.
Delmål 2: Jeg skal ha trent 50 ganger innen juli.

Wow, her var det noen gode tips. Likte spesielt stjernesystemet ditt. Det tror jeg kan være noe for meg!

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 14:26   #27
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal gå ned fem kilo ved å spise mindre og sunnere (og trene hvis jeg får mulighet mht tida).

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 14:27   #28
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg skal få bestilt tannlegetime før mai.
Det er en stor bøyg for meg.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 14:28   #29
tiril
Passiv

Standard

Mitt nyttårsforsett er å ikkje ha eit!

Har funka bra dei 5 siste åra

Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 14:37   #30
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cec, her.

Likte spesielt stjernesystemet ditt. Det tror jeg kan være noe for meg!

Vi er mange som har blitt inspirert av stjernesystemet til Mim. Jeg har brukt det i to år nå, og det fungerer mye bedre enn "trene tre ganger i uka". For trener man da plutselig to ganger en uke, er det lett å tro at man har "tapt. Stjerneprinsippet gir mer "frihet under ansvar".

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 15:02   #31
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Dere som skal trene 100 ganger i 2008, hva regnes som en treningsøkt?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 15:03   #32
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skal trene mer og det skal forhåpentligvis gi utslag på vekta

Jeg har hengt opp en kalender inni et skap på badet (rett ved tannbørsten så jeg kan ikke unngå å se den!) Her skal alle treningsøkter merkes av - prikk for gåtur på minimum 30 minutter og stjerne for en time på Elixia. Jeg tror jammen at jeg henger meg på Mims mål om 100 ganger på ett år

Jeg satser på 20 ganger innen utgangen av februar og 50 ganger innen utgangen av juni (vi reiser på ferie 27. juni og da skulle jeg gjerne vært en klesstørrelse mindre)

Har forresten begynt det nye året med skøytetur med eldstejenta og en times gåtur etterpå

Gammel 01-01-08, 15:06   #33
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Dere som skal trene 100 ganger i 2008, hva regnes som en treningsøkt?

Tja, for meg er det en hvilken som helst time på Elixia, også de som varer "bare" 40 min og gåturer hvor jeg føler meg sliten etterpå. Jeg kan definere det ned til "all trening som krever at jeg dusjer etterpå". Jeg kunne sikkert også finne på å kalle 20 min på tredemølle for en økt så lenge jeg ble skikkelig sliten av det.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 15:31   #34
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ble litt nysgjerrig, jeg nå, Mim. Har du vært utsatt for en sykkelulykke?

Jeg har for øvrig samme definisjon av trening som Divine, ser det ut til. Min ambisjon har vært å røre på meg minst en halvtime nesten hver dag. Da teller både rask gange, 6-7 kilometer sykling, skiturer og (selvsagt) jogging. Et par av dagene bør jeg jogge, for det er dette jeg opplever som mest effektivt. Jeg fører sirlig opp all aktivitet, tidsbruk og sykkelkilometer i ei Excel-fil - det motiverer meg.

Gammel 01-01-08, 15:36   #35
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg skal få bestilt tannlegetime før mai.
Det er en stor bøyg for meg.

Det burde jeg også gjøre, men det blir vel fortrenging en stund til. Lykke til. Håper du greier det.

Mitt forsett er å slutte å amme S før nestemann kommer i mai. Sist jeg gjorde det var da han var syk første juledag og målet er at det var siste gang. Jeg må også kutte ned på sukkerinntaket mitt. Merker at kroppen takler sukkeret dårligere nå som jeg er gravid.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 15:57   #36
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skal ha 100 treningsøkter i 2008, det være seg sykling (inne), gå tur eller jogge.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 16:04   #37
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal bli enda flinkere til å ta vare på venner.

Gammel 01-01-08, 16:05   #38
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte75, her.

I 2008 skal jeg bli flinkere til å holde kontakten og ta vare på mine venner. Jeg håper også på å kunne utvide den kretsen som jeg kaller venner.

Den så jeg ikke. Får bare da.

Gammel 01-01-08, 16:06   #39
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Jeg skal slanke meg.
Være mer positiv.
Bli avholdsmenneske.
Stumpe røyken.

Stakkars deg. Det var mye på èn gang.

Gammel 01-01-08, 16:09   #40
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal sove mer enn jeg gjorde i 2007.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.