|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynter du til advent?Vi har en kjempefin papirstjerne med lys som vi skal ha i vinduet. Prøvde meg noen år uten, men femåringen var ikke helt enig. Og det er greit. Da blir det stjerne. Ellers tar vi fram julebøkene og julemusikken. Og har svibler og amaryllis og ekstra mye stearinlys. Og vi er ikke kristne. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynter du til advent?Adventsstake og adventskalendere. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynter du til advent?
Det gjør da jeg også, men jeg pynter ikke ekstra fordi det er advent. Jeg synes det blir helt feil av meg som ikke er kristen og pynte med lilla pynt. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Pynter du til advent?Pynter i huset rundt 1.des, men da er det julerødt so teller. Har aldri vært så opptatt av lilla lys, men liker å ha huset "julepyntet" i desember (slik jeg kan ta den vekk rett over nyttår for da er jeg i "vår" modus). |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Protonterapeut
|
Signerer. Bortsett fra at jeg ikke har laget liste.
|
|
|
#46 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynter du til advent?Jeg har tyvstartet
|
|
|
#47 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Pynter du til advent?Jeg har tjuvsatrtet. Nå står det to hvite svibler i svibelglass på bordet, hvite kubbelys i kakeformer og appelsin med nellikspiker. det lukter nydelig. Og ungene har handlet seg hvite adventstaker til sine vinduer. De er også tent. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Pynter du til advent?Jeg også, på en måte. Kjøpte adventstake i dag, sånn rund fin greie med plass til fire lys i, og har satt den på bordet med fire lilla lys. Tenner dem jo ikke før om en uke da.
|
|
|
#49 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Pynter du til advent?Ja det gjør jeg. Julegardinene henges opp til første søndag i advent, ellers er det lille duker, lys og forskjellige adventslys i vinduene. Har flere lysbeholdere som er lilla og kun brukes i adventstiden og en del annet lilla pynt. Finner det frem til advent og det pakkes vekk når jeg skal julepynte. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
blid
Sv: Pynter du til advent?Jeg kjøpte forresten tre hvite svibler på Obs i dag - de står sammen i en sinkpotte. Masse kubbelys blr også innkjøpt.
|
|
|
#52 |
|
navnet sjemmer ingen
Jeg aner ikke. Jeg synes at de er sjarmerende når de strekker seg i alle kanter. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Vanne med lite vann til de har vokst seg skikkelig opp, unngå at de står veldig varmt. (med varmovn under osv.) og snu de ofte sånn at lyset kommer til overalt så unngår du at de blir så skjeve.
|
|
|
|
#54 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Pynter du til advent?Adventsstake med levende lilla lys, dessuten har jeg kjøpt et lilla kubbelys.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg pynter ikke heller med lilla, men det er mest fordi jeg ikke liker fargen. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Passiv
|
Sv: Pynter du til advent?Jeg henger opp julegardinene på kjøkkenet og henger opp julestjerne både der og i stua. Lysestake i stuevinduet tar jeg også frem. Fire lys settes fram på stuebordet og resten av julepynten tas fram snart den også. |
|
|
|
#57 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Pynter du til advent?Vi adventspynter littegranne. Lilla duk, stake med fire lilla lys, et par engler, en kalender m. filtjulestrømper, en nissekalender og en høytlesningskalender m. småbøker om historier fra Bibelen. Adventspyntingen gjør at jeg ikke har så bråhast med å julepynte. Det er bra, siden vi har juletre og julepynt helt fram til 13. januar. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Kidding, right?
|
Signerer.
|
|
|
|
#59 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Pynter du til advent?Jeg har ikke hatt lilla lys i adventstaken i år, for det er for
|
|
|
#60 |
|
Strikker
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynter du til advent?Vi pynter til advent. Adventsstake med lillla lys, lillla lys i noen andre lysestaker, et par lilla duker og stjerne i flere av vinduene. |
|
|
|
![]() |
|
|