Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pynter du til advent?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-07, 11:15   #41
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pynter du til advent?

Vi har en kjempefin papirstjerne med lys som vi skal ha i vinduet. Prøvde meg noen år uten, men femåringen var ikke helt enig. Og det er greit. Da blir det stjerne. Ellers tar vi fram julebøkene og julemusikken. Og har svibler og amaryllis og ekstra mye stearinlys. Og vi er ikke kristne.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 11:32   #42
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Adventsstake og adventskalendere.
Det går kanskje under kategorien "pynt".

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 14:48   #43
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg pynter i huset mitt hele året, jeg, uavhengig av tro og religion. Også i adventstiden.

Det gjør da jeg også, men jeg pynter ikke ekstra fordi det er advent. Jeg synes det blir helt feil av meg som ikke er kristen og pynte med lilla pynt.

Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 15:28   #44
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Pynter i huset rundt 1.des, men da er det julerødt so teller. Har aldri vært så opptatt av lilla lys, men liker å ha huset "julepyntet" i desember (slik jeg kan ta den vekk rett over nyttår for da er jeg i "vår" modus).

Forstod ikke heilt den "vente på Jesus"-delen av diskusjonen.
Mann går vel ikke rundt og venter på Jesus i adventstiden eller?
At mann venter på å få feire "bursdagen" blir vel heller litt mer rett.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 18:00   #45
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg skrev adventsliste mens jeg satt tentamensvakt i dag. Hvite kubbelys i bøtter og spann, rosa og hvite svibler, grønn mose og ei kurv full av utstyr til å lage julegaver. Vi venter på Jesus og selvsagt på en lang friperiode for hele familien.

Signerer. Bortsett fra at jeg ikke har laget liste.

Gammel 25-11-07, 00:11   #46
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har tyvstartet Jeg har rundvasket kjøkkenet i dag og når jeg først hadde tatt ned de vanlige gardinene og vasket vinduene, så hengte jeg like godt opp julegardinene med det samme. Skylder på at vi skal bort neste helg, så da er det greit å ha det gjort

Gammel 25-11-07, 00:14   #47
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tjuvsatrtet. Nå står det to hvite svibler i svibelglass på bordet, hvite kubbelys i kakeformer og appelsin med nellikspiker. det lukter nydelig. Og ungene har handlet seg hvite adventstaker til sine vinduer. De er også tent.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 00:25   #48
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg også, på en måte. Kjøpte adventstake i dag, sånn rund fin greie med plass til fire lys i, og har satt den på bordet med fire lilla lys. Tenner dem jo ikke før om en uke da.

På lørdag blir det skikkelig julepynting her i heimen, gleder meg VILT! Jeg skal sende mann og barn ut, sette på julemusikk, vaske og rydde og pynte flott til de kommer hjem igjen.

Gammel 25-11-07, 00:27   #49
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Ja det gjør jeg. Julegardinene henges opp til første søndag i advent, ellers er det lille duker, lys og forskjellige adventslys i vinduene. Har flere lysbeholdere som er lilla og kun brukes i adventstiden og en del annet lilla pynt. Finner det frem til advent og det pakkes vekk når jeg skal julepynte.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 00:28   #50
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg henger opp de to store, hvite papirstjernene mine i vinduene og en lager adventskrans med lys som henger fra taket i røde bånd.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 00:28   #51
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kjøpte forresten tre hvite svibler på Obs i dag - de står sammen i en sinkpotte. Masse kubbelys blr også innkjøpt.

Hva gjør jeg for å unngå at sviblene blir skjeve og skakke? De har en tendens til å bli lange og da spriker de plutselig i alle retninger....

Gammel 25-11-07, 00:30   #52
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Jeg kjøpte forresten tre hvite svibler på Obs i dag - de står sammen i en sinkpotte. Masse kubbelys blr også innkjøpt.

Hva gjør jeg for å unngå at sviblene blir skjeve og skakke? De har en tendens til å bli lange og da spriker de plutselig i alle retninger....

Jeg aner ikke. Jeg synes at de er sjarmerende når de strekker seg i alle kanter.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 02:11   #53
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Vanne med lite vann til de har vokst seg skikkelig opp, unngå at de står veldig varmt. (med varmovn under osv.) og snu de ofte sånn at lyset kommer til overalt så unngår du at de blir så skjeve.

Pynter med stjerne i vinduet i stua, adventsstake, 7-armet lys på kjøkken og i et stuevindu, julegardiner på kjøkken og lys på edelgranen ute i hagen. Barna vil helt sikkert ha litt julepynt på rommene sine.

Gammel 25-11-07, 09:54   #54
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Adventsstake med levende lilla lys, dessuten har jeg kjøpt et lilla kubbelys.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 22:20   #55
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fjalleballe, her.

Det gjør da jeg også, men jeg pynter ikke ekstra fordi det er advent. Jeg synes det blir helt feil av meg som ikke er kristen og pynte med lilla pynt.

Jeg pynter ikke heller med lilla, men det er mest fordi jeg ikke liker fargen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 00:20   #56
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg henger opp julegardinene på kjøkkenet og henger opp julestjerne både der og i stua. Lysestake i stuevinduet tar jeg også frem. Fire lys settes fram på stuebordet og resten av julepynten tas fram snart den også.

Fra jeg bodde hjemme er jeg vant med at huset ble julepyntet på lille julaftens kveld-aldri før. Når jeg flyttet for meg selv reagerte jeg på at folk begynte å pynte huset tidlig i desember. Men ettersom årene har gått - og jeg har overlevd endeløse, superstrie lillejulaftens-NETTER for å bli ferdig i tide (vi som hadde hjemmeværende mødre må lære oss å skru ned forventningene til oss fulltarbeidende ) har jeg nå kommet til at jeg har størst glede av julepynt og julehus FØR jul. Når andre juledag er over er jeg allerede litt klar for å rydde ut - og da ble julehuset mye styr for så lite når det først var klart på julaften. Nå koser jeg meg med forventninger og julelukt i fire herlige uker. Og fjerner absolutt alt 1.januar.

Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 01:44   #57
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Vi adventspynter littegranne. Lilla duk, stake med fire lilla lys, et par engler, en kalender m. filtjulestrømper, en nissekalender og en høytlesningskalender m. småbøker om historier fra Bibelen. Adventspyntingen gjør at jeg ikke har så bråhast med å julepynte. Det er bra, siden vi har juletre og julepynt helt fram til 13. januar.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 01:52   #58
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.

Vi lager jul i huset 1.desember, nyter det hele desember. Juletreet blir pyntet lille julaften.

Signerer.

Nå er det jul i huset! Svibler, amaryllis, adventsstake (sølvlys; liker ikke lilla eller røde lys for de griser så fælt) og ikke minst diverse elektisk julepynt. Ikke et støpsel er tomt...

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 04:58   #59
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke hatt lilla lys i adventstaken i år, for det er for ikke å oppdrive. :MAKAN!:

Her er julegardinene på plass på kjøkkenet, julestjerne og adventstaker er på plass i vinduer, poden har fått sin lysdekorasjon i vinduet, og alle er happy. Bortsett fra gubben som må bære kasser opp og ned til boden da.

Gammel 03-12-07, 09:57   #60
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Vi pynter til advent. Adventsstake med lillla lys, lillla lys i noen andre lysestaker, et par lilla duker og stjerne i flere av vinduene.
Pynter ikke til jul før på lille julaften.

mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20.