|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Passiv
|
![]() Sv: Har noen en deilig oppskrift på klassisk fiskegrateng?
Gulrotstuing er mest gulrot og minst hvit saus. |
![]() |
![]() |
#42 |
Glamorøs
|
Nå har jo flere kommet med tips om hvor man får tak i slike, men jeg fant på Nille altså. De hadde tre forskjellige størrelser; en som var like stor som dem man kjøper fiskegrateng oppi, noen litt større rektangulære som jeg kjøpte, og noen som var like store som en stor, ildfast form.
![]() |
#43 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Har noen en deilig oppskrift på klassisk fiskegrateng?Jeg brukte å lage fiskegrateng når jeg jobbet i en fiskebutikk og den var veldig enkel og god.
![]() |
#44 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Tusen takk!
![]() |
#45 |
Epikur
|
![]() Sv: Har noen en deilig oppskrift på klassisk fiskegrateng?Så klart!
![]() |
#46 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Har noen en deilig oppskrift på klassisk fiskegrateng?Min kjære laget 3 stk fiskegrateng på søndag, i alufolieformer og rett i ryseren. Legger etterhvert inn oppskrift i Irmas kokebok.
![]() |
#47 |
Aktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
![]() Sv: Har noen en deilig oppskrift på klassisk fiskegrateng?Her var mange flotte oppskrifter !
![]() |
#48 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi laget denne forrige helg med kveite (jeg har aversjoner mot torsk). Den var visst supergod i følge mann, barn og min mor. Jeg var dessverre superkvalm.
![]() |
#49 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Har noen en deilig oppskrift på klassisk fiskegrateng?Hui, da har jeg laget tre fiskegratengmiddager!
![]() |
#50 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Har noen en deilig oppskrift på klassisk fiskegrateng?Jeg fisker opp igjen denne tråden, for jeg fikk så utrolig mange gode oppskrifter her. I dag har jeg laget tre nye fiskegratenger, denne gangen med 800 g sei og torsk, 500 g macaroni (note to self: pasta veier mye mer etter at den er kokt
![]() |
#51 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Har noen en deilig oppskrift på klassisk fiskegrateng?Kokt pasta veier 3 ganger mer enn ukokt pasta!
![]() |
![]() |
#52 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Har noen en deilig oppskrift på klassisk fiskegrateng?Vi skiller aldri plomme fra hvitte før vi har egg i den hvite sausen, men får alltid luftige og gode fiskegratenger likevel. Vi bruker også å ha stekt bacon i fiskegratengen, det er namnam.
![]() |
#53 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Røkte pølser er også godt i grateng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Epikur
|
![]() Sv: Har noen en deilig oppskrift på klassisk fiskegrateng?Vi laget gullgravergrateng forleden, der var det skinke og erter. Nammenam! Brokkoli og bacon er kjempegodt også!
![]() |
#56 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Har noen en deilig oppskrift på klassisk fiskegrateng?Tydeligvis en godt bevart hemmelighet.
![]() |
#57 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Har noen en deilig oppskrift på klassisk fiskegrateng?Vi liker fiskegrateng med røkt fisk, men lager også med vanlig.
![]() |
![]() |
#58 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Har noen en deilig oppskrift på klassisk fiskegrateng?Nå henter jeg opp denne bare for å skryte av at jeg har laget to former med fiskegrateng på under en time, ganske på gefuhlen.
![]() |
#59 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2015
![]() |
![]() Sv: Har noen en deilig oppskrift på klassisk fiskegrateng?Google "Hellstrøms fiskegrateng". Desidert beste fiskegratengen jeg har smakt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Permakulturell
|
Jeg bruker heller ikke makaroni i. Ikke ost heller. Hverdagsgratengen er 80-90 % fisk og resten hvit saus, egg og eget griljermel. (Brød som ikke blir spist, tørkes og kjøres i blender til griljermel, så får vi brukt opp de restene også.)
![]() |
|
|