Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barne-TV på NRK uegnet for småbarn?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-07, 21:14   #1
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Spørsmål

Barne-TV på NRK uegnet for småbarn?

Hva mener dere? Er Barne-TV noe bra for småbarna?

Jeg liker ikke barnetimen på nrk noe særlig, og setter det veldig sjeldent på til barna. Vet jo aldri hva som kan komme der. Plutselig kan det handle om død, drukning, mobbing, spøkelser, monstre og annet ubehagelig. 3-åringen min trenger ikke å lære dette.




Jeg velger heller å sette på PlayhouseDisneyChannel om barna skal se TV. Der er det søte små tegnefigurer som er snille med hverandre, har det moro og lærer hverandre ting om dyreriket osv. Pluss småfilmer med barn som lærer å sykle, klatre, ride osv.. Trygt å sette på til barna. Kanalen er laget for barn fra 2-5 år. Det tror jeg ikke Barnetimen er...


Sist redigert av nam : 03-11-07 kl 21:28. Årsak: Trodde Barne-TV på NRK het barnetimen. :)
nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 21:15   #2
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.092
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnetimen på NRK uegnet for småbarn?

Er det Barne-tv du mener? Eller barnetimen på radio?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 21:17   #3
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.900
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnetimen på NRK uegnet for småbarn?

Mener du Barne-tv? Og mener du i så fall dette alvorlig?! Jeg har virkelig ingen som helst problemer med å la ungene mine se på, verken toåringen eller fireåringen. Det får være grenser til emballering og overbeskytting.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 21:21   #4
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnetimen på NRK uegnet for småbarn?

Eg er heilt einig med Tinetoff

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 21:21   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.092
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnetimen på NRK uegnet for småbarn?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Mener du Barne-tv? Og mener du i så fall dette alvorlig?! Jeg har virkelig ingen som helst problemer med å la ungene mine se på, verken toåringen eller fireåringen. Det får være grenser til emballering og overbeskytting.

Jeg signerer Tinetoff dersom du mener Barne-TV. Noen dager er mindre egnet for små barn enn andre dager, det merker jeg best på at gutten min på 2.5 år synes det er kjedelig. Men det er veldig lite jeg ikke synes er egnet for ham. Noen ganger kan det bli litt skummelt, men da sier han fra. Forøvrig er jeg ikke opptatt av om jeg "vet hva som kan komme" for jeg ser stort sett på sammen med ham og ser hva som kommer.

Ser ikke poenget med at alt skal handle om "søte små som er snille mot hverandre", det er ikke sånn verden er uansett, og det er nok av mennesker og dyr som er snille mot hverandre i vanlig barne-tv også.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 21:22   #6
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnetimen på NRK uegnet for småbarn?

I den grad de tar opp vanskelige tema så er det jo ofte aktuelle ting, som barn gjerne fanger opp uansett, og det gir en forlaring på deres nivå.

F.eks Muhammed tegningene.

Jeg synes forresten ikke barnetv er noen barnevakt, og at unger ikke skal plasseres alene foran tv-skjermen.

Påsken for et halvt år siden lot mannen min datteren vår se på påskemorgen alene. Det gjorde et dypt inntrykk med de slemme mennene som spente jesus på korset. Men problemet var jo der fordi han ikke fulgte med.

Barnetv spenner en stor aldersgruppe og alt kan ikke være søte små figurer som kosemoser. Forresten er det jo de som reagerer på det også for du har vel hørt TinkyWinky er homo...

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 21:36   #7
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnetimen på NRK uegnet for småbarn?

Alle mine har sett på BarneTV fra de var små, og ingen har hatt noen problemer med det i ettertid, altså.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 21:37   #8
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barne-TV på NRK uegnet for småbarn?

Ingen varige meeeeen (hvordan får man til sånn strek over?) her heller.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 21:38   #9
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barne-TV på NRK uegnet for småbarn?

Jeg tror hun snakker om barnetimen, altså. Monstermat og sånne ting.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 21:41   #10
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barne-TV på NRK uegnet for småbarn?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg tror hun snakker om barnetimen, altså. Monstermat og sånne ting.

Sånn oppfattet jeg også det.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 21:42   #11
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Barnetimen på NRK uegnet for småbarn?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Mener du Barne-tv? Og mener du i så fall dette alvorlig?! Jeg har virkelig ingen som helst problemer med å la ungene mine se på, verken toåringen eller fireåringen. Det får være grenser til emballering og overbeskytting.


Signerer, mine barn har jeg ikke vært redd for å vise barne-tv..

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 21:44   #12
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Barne-TV på NRK uegnet for småbarn?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg tror hun snakker om barnetimen, altså. Monstermat og sånne ting.


Hun skriver jo at årsaken til redigeringen er at hun trodde barne-tv på nrk het barnetimen.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 21:47   #13
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barne-TV på NRK uegnet for småbarn?

Jeg kan da ikke sjekke HI hver gang jeg leser et nytt innlegg.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 21:51   #14
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barne-TV på NRK uegnet for småbarn?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg kan da ikke sjekke HI hver gang jeg leser et nytt innlegg.

Siterer Sitron her.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 21:53   #15
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barne-TV på NRK uegnet for småbarn?

Det er svært sjelden jeg opplever at temaene er upassende for små barn, men det krever at noen er tilstede for å forklare dersom det kommer frem ting som kan være vanskelig å skjønne for de minste. At tre åringen ikke synes enkelte ting er noe gøy å se på er vel en helt annen ting.

Jeg er mer skeptisk til reklamen som kommer rett før barnetv om et ungdomsprogram som går på formiddagen (? tror jeg), der er det skyting og skriking. Dette kan de godt sende på et annet tidspunkt. Det heter vist Fabrikken og blir diskutert i en annen tråd "skyting på barne tv".

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14

Sist redigert av Ole Brumm : 03-11-07 kl 22:09. Årsak: La til litt om Fabrikken.
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 22:00   #16
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Barne-TV på NRK uegnet for småbarn?

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Hva mener dere? Er Barne-TV noe bra for småbarna?

Jeg liker ikke barnetimen på nrk noe særlig, og setter det veldig sjeldent på til barna. Vet jo aldri hva som kan komme der. Plutselig kan det handle om død, drukning, mobbing, spøkelser, monstre og annet ubehagelig. 3-åringen min trenger ikke å lære dette.

Nå bor ikke jeg i Norge, og kan ikke si om norsk barneTV/barnetime er bra eller ikke. Men jeg mener, i motsetning til deg, at det er viktig at barn får lære om død og andre vanskelige ting i program som er tilpasset nettopp barn.

Jeg synes det er skremmende at noen barn skal beskyttes mot alt som er leit og vanskelig i verden.

Jeg arbeidet som styrer i en barnehage for noen år siden og vi opplevde dessverre at ett av barna døde. Det som forundret meg i situasjonen, var ikke dem som syntes dette var fryktelig vanskelig og ikke visste hvordan de skulle fortelle det til barna. Det som forbauset meg var pappaen som kom å sa at han nektet å snakke om at noen var død. Vi kunne bare si at barnet hadde sluttet i barnehagen og på den måten gjøre oss ferdig med den saken. Verden er dessverre ikke sånn at det slutter å være aktuelt fordi vi ikke forteller ting til barna våre.

Jeg har veldig sterk tro på at det styrker barna å få vite hva som skjer i trygge omgivelser. At det er rom for å spørre og få svar. Og derfor skal små barn selvsagt heller ikke oppleve å se på vanskelige temaer som dette alene foran TV/radio.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 22:02   #17
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Barne-TV på NRK uegnet for småbarn?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg kan da ikke sjekke HI hver gang jeg leser et nytt innlegg.

Hehe, okei da. Men nå kom jeg litt seint inn og leste det her.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 23:06   #18
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Barne-TV på NRK uegnet for småbarn?

Seriøst.. Dere som tror at alle foreldre sitter å virkelig ser barnetv hver eneste dag sammen med barna tar da feil. Mulig at flesteparten her inne gjør det, men det gjelder ikke resten av Norge. Debatten jeg startet er om Barne-tv er uegnet for småbarn.. -Så det dere sier er uegnet om foreldrene ikke sitter der sammen med barnet?


Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Nå bor ikke jeg i Norge, og kan ikke si om norsk barneTV/barnetime er bra eller ikke. Men jeg mener, i motsetning til deg, at det er viktig at barn får lære om død og andre vanskelige ting i program som er tilpasset nettopp barn.

Jeg synes det er skremmende at noen barn skal beskyttes mot alt som er leit og vanskelig i verden.

Jeg arbeidet som styrer i en barnehage for noen år siden og vi opplevde dessverre at ett av barna døde. Det som forundret meg i situasjonen, var ikke dem som syntes dette var fryktelig vanskelig og ikke visste hvordan de skulle fortelle det til barna. Det som forbauset meg var pappaen som kom å sa at han nektet å snakke om at noen var død. Vi kunne bare si at barnet hadde sluttet i barnehagen og på den måten gjøre oss ferdig med den saken. Verden er dessverre ikke sånn at det slutter å være aktuelt fordi vi ikke forteller ting til barna våre.

Jeg har veldig sterk tro på at det styrker barna å få vite hva som skjer i trygge omgivelser. At det er rom for å spørre og få svar. Og derfor skal små barn selvsagt heller ikke oppleve å se på vanskelige temaer som dette alene foran TV/radio.


Der misforstår du nok meg. Jeg synes det er kjempebra at barn får lære om død og andre vanskelige ting i program som er tilpasset barn. Fint for eldre barn som pga mer intellekt og videre omgangskrets, i større grad får med seg tragedier, i omgivelser og media rundt seg. Men jeg synes det er helt unødvendig, og ofte ikke egnet for min lille 3-åring å utsettes for disse temaene uten grunn. At det er en del av livet, får så være. Det trenger ikke å være endel av alle små 3-åringers liv. At barnetv-programmene jeg setter på til henne kun er kosemose, kan umulig være negativt. Hun er da bare 3 år. Virkeligheten omgir henne i hverdagen likevel, og vi snakker om den uten at barnetv må ta opp temaene.

F.eks
-så har hun ikke snakket om redsel for spøkelser eller monstre. Da ser jeg ikke grunnen til at hun bør se skumle scener der barn er redd hva som er under sengen sin i mørket. Hva i all verden skal det være godt for?
-hun har heldigvis ikke trengt å tenke noe på døden, barn som drukner, eller andre tragedier. Hvorfor skal det være bra for henne å få det trykt i trynet allerede som 3-åring? Hva er galt med at de første barneårene kan tilbringes uten å informeres om slike tragedier, om småbarna er så heldige at de har vært spart for de i virkeligheten? Må slikt være kvalitetsunderholdning for barn fra 2 år og oppover?

Jeg tror ikke at alt på Barne-tv til nrk er egnet for barn 2-5 år.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 23:12   #19
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barne-TV på NRK uegnet for småbarn?

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Jeg tror ikke at alt på Barne-tv til nrk er egnet for barn 2-5 år.

Er det noen som har sagt det da? Barne-tv er da beregnet for barn også opp i skolealder.

De programene som er egnet for en 2 åring er ikke egnet for en 10 åring.

BBC har en grei vri, de har en progresjon i programene slik at det er noe for alle målgrupper til omtrentlige tidspunkt.

At mange benytter TV som barnevakt er jo ikke det samme som å si at det er greit.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 23:15   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.462
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barne-TV på NRK uegnet for småbarn?

Jeg har ikke noe problem med det meste som sendes på barne-TV, sønnen min er tre år. Noen ganger ser han på alene, noen ganger sammen med oss. Noen ganger syns han noe kan vøre skummelt eller rart, da snakker vi om det. Selv om han hører om andre barn som er redd for monstre under senga så bli jo ikke han det helt automatisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no