|
|
#541 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Jordmødre
Det har du rett hvis den naturlige fødselen uten innblanding skjer på et sykehus der teknisk utstyr og medisinsk kompetanse befinner seg noen meter unna den fødende. |
|
|
|
|
#542 |
|
Absolut ateist
|
Sv: JordmødreJeg kunne godt tenkt meg hjemmefødsel om jeg hadde hatt mulighet til det da jeg fikk Iben. Jeg bodde 2 minutter med bil unna KK. Da hadde jeg følt meg trygg. De har en langt lavere terskel for å sende hjemmefødere på sykehus enn det ser ut til de har for å gripe inn i en aktiv fødsel på sykehuset. Dette er ren synsing fra min side.
|
|
#543 |
|
|
Jepp, og det tallet hadde nok sett mye, mye styggere ut hvis det ikke var for at nesten alle norske fødsler skjer på sykehus ... |
|
|
|
|
#544 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det tror ikke jeg. I Nederland føder hver tredje kvinne hjemme, og tallene deres er nesten de samme som Norge sine. |
|
|
|
|
#545 |
|
Absolut ateist
|
Sv: JordmødreDet er jeg ikke sikker på. Det er stor forskjell på å føde hjemme i tett nærhet til sykehus og føde hjemme i en lavvo på Finnmarksvidda.
|
|
#546 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det må selvsagt være innen rimelig nærhet til sykehus. |
|
|
|
|
#547 |
|
Erfaren nok
|
Jeg skyver det litt foran meg kjenner jeg
|
|
#548 |
|
Absolut ateist
|
Sv: JordmødreDet er bra å prate. Masse. Veldig masse. Selv om du til slutt velger KS, så er prating fint. Det beste er selvsagt å få en perfekt fødsel, men når det gjerne ikke er en mulighet, så er masse prat ypperlig.
|
|
#549 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JordmødreIkke mange timene igjen til ukens episode med jormødrene.....Veldig glad mannen er hjem me i dag, i dag tror jeg det er en stor gråt og vræl dag...
|
|
#550 |
|
Erfaren nok
|
Jeg er jo generelt suveren på å prate, litt vel mye til tider
|
|
#551 |
|
Absolut ateist
|
Jo, det kan du gjerne si. Men jeg fant meg en som jeg kunne prate til og han var flink til å lytte. Det er lov å gå videre om du ikke har kjemi med førstemann du treffer på.
|
|
#552 |
|
trøtt
|
Ja, jeg er også spent! ... men jeg vil anta at det går bra. Jeg tror ikke nrk vil sende det ellers. *muligens naiv*
Jeg husker ikke helt hvilket år det var (tipper 2002 eller 2003), men National Geographic (tror jeg) lagde et program som het Word Birth Day, som handlet om fødende verden over. Det var fødende kvinner fra hele verden, men den som grep meg mest var den afganske kvinnen som virkelig trengte keisersnitt, men som ikke kunne opereres fordi de ikke hadde suturtråd til å sy henne igjen med. Mannen hennes måtte til markedet for å se om noen solgte suturtråd og kjøpe det selv.
|
|
#553 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke bare det, han måtte vel også skaffe medisinene til anestesien? Og siden det var natt/kveld/helg (husker ikke detaljene) og apotetekene i nærheten var stengt, måtte han dra gjennom hele byen for å komme seg til det ene åpne apoteket. Husker veldig godt den serien der jeg også.
|
|
#554 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JordmødreBare en halvtime til neste episode. |
|
|
|
|
#556 |
|
Absolut ateist
|
Sv: JordmødreDet er visst denne som er ekkel, ja. På reklamen var det snakk om død baby.
|
|
#559 |
|
Absolut ateist
|
Sv: JordmødreDet er jo ikke sikkert at det er fra dagens episode på reklamen, men jeg antar det. De var alle veldig triste.
|
|
#560 |
|
Prematurmamma
|
Sv: JordmødreSiden huseieren min har funnet det for godt å skifte tak nå, så har han flytta på parabolen. Ergo - NULL tvkanaler på meg.
|
![]() |
|
|