|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valg
Men nå er det også slik at fordi om noen bor et sted i dag, ikke vil si at de ikke har bodd eller vokst opp feks i Groruddalen før. Jeg vet at enkelte i dagens byråd har nær og god tilknytning til Groruddalen. Så det er jo ikke helt svart hvitt.
![]() |
#63 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgDet er jo ikke bare det at Hadia kom fra Rogaland som er problemet, men at hun jo aktivt påsto at hun ikke bodde i Oslo (jamf. pendlersaken hennes). Oslo kommer alltid i en skvis fordi mange av rikspolitikerne vil inn på lista deres, men Hadia ble gjennomskuet som nettopp det, en rikspolitiker, med pendlersaken som en ekstra dimensjon til det.
![]() |
#64 |
Glamorøs
|
Han var faktisk en god kulturminister, og fikk til mye for kulturfeltet dengang. Han var en kulturminister som jobbet for feltet sitt, ikke mot, slik veldig mange kulturministre (spesielt på høyresiden) har gjort. I tillegg så fikk han gjennomslag for mye, han hadde ikke bare engasjement.
![]() |
#65 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og så er han er eksepsjonelt god taler. Og representerer venstresida av partiet, men mange av de gamle arbeiderklassesakene, og så virker det som han er god til å snakke med folk når han er ute på valgkamp etc. Men nei, det hjelper jo ikke, når han samtidig også står for maktmisbruk og ikke kan oppføre seg i nærheten av unge kvinner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
Jeg vet ikke helt hva du legger i dette, jeg kjenner ingen av byrådene personlig. Men som person bosatt i Groruddalen, opplever jeg i hvert fall ikke at noen taler min sak eller satser på området jeg bor i. Det forrige byrådet hadde en mye tydeligere politikk på å styrke Groruddalen/Oslo sør enn denne har.
![]() |
![]() |
#67 |
Unik
Jeg bare svarte på det du skrev om at Groruddalen var fullstendig underrepresentert blant de åtte byrådene. Ingen stor greie, annet enn at jeg mener du tar feil. At det er ulik politikk er en annen sak enn hvor bestemte politikere bor per i dag.
![]() |
#68 |
|
Men hva legger du i det da? Ingen av dem er bosatt der eller på østkanten. Med unntak av én, og han bor på Østensjø, som tross alt er østkantens dyreste område. Hvordan mener du de representerer bydelen?
![]() |
![]() |
#69 |
Unik
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgMan MÅ jo ikke bo et konkret sted for å stå for noe eller mene noe om det stedet. Jeg kan ha bodd 30 år på Kampen, flytte til Holmlia og bo der i 3 år og likevel ha svært god forståelse for og varmt hjerte for evt lokale problemstillinger på Kampen. Byrådet består for øvrig også av en haug byrådssekretærer som også bor steder rundt om, og ikke minst en stor administrasjon som også bor over alt, fra Bygdø til Romsås.
![]() |
#70 |
Unik
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgForrige byråd var vel overrepresentert helt motsatt mht øst/vest. Det var vel ingen som problematiserte akkurat det.
![]() |
#71 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgDe som er i byrådet, har de noe med stortingsvalget å gjøre? Er det viktig at Kamzy er på tinget mtp byrådet?
![]() |
#72 |
Unik
Nei. Det er som andre vanlige lokalvalgte politikere. Men pga parlamentarisk modell i Oslo, så er arbeidsformen annerledes. Byråd blir det samme som en regjering, og en byråd er en minister for et bestemt område.
![]() |
#74 |
Glamorøs
|
Joda, det ble mumlet i skjegget. Og i Nettavisen. Og i lokalavisen på vestkanten. Tror også Aftenposten hadde en artikkel om det. Det var for øvrig et byråd med større spredning i bydeler enn nåværende, med en stor andel fra Oslos rikeste bydel.
Ikke mtp byrådet, men at hun er en politiker som har vokst opp i Oslo og kjenner byens utfordringer og det er viktig på tinget. Det er ikke kult at alle politikerne på tinget egentlig er fra distriktene, selv de som skal representere Oslo.
![]() |
#75 |
|
Det er jo ikke sant, det var flere som tok opp det.
og det skal vi alltid bli. Sist redigert av Input : 02-12-24 kl 20:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Unik
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgOk, da stod det feil her (og enkelte andre steder):
07 og 10 Sist redigert av Pelle : 02-12-24 kl 21:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgNettavisen-saken er åpenbart kritisk. Det er jo hele vinklingen i saken.
![]() |
#78 |
Unik
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgJavel. Det er ikke akkurat noen stor sak her. Da har folk lest noe annet enn meg, verre er det ikke. At jeg ikke husker/har lest/fått med meg en artikkel 8 år etter den er skrevet, og at jeg tolker den annerledes en enkelte andre er ikke veldig kritikkverdig. Jeg husket ikke mange høylytte protester mot et rent østkantbyråd. Nettavisen hadde skrevet en artikkel i 2015. Ok.
![]() |
#79 |
Tatt på
|
Har ikke Bergen og Trondheim byråd også på samme viset som Oslo?
![]() |
#80 |
|
Nei, det var ikke mange. Dessverre har det vært veldig få høylytte protester mot skjevheten i dette byrådet også. Oslo er en skremmende delt by og det bør gjenspeiles i byrådets sammensetning.
![]() |
![]() |
|
|