![]() |
#502 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråd #19Nei, si det? De var billige i innkjøp, tror jeg. Vi har ikke hatt så mye energi hittil å bruke på å klage oppover, tror uansett ikke det funker, er usikker på hva de som har bestemt dette vet om vår arbeidsdag og våre behov. Jeg bruker PC fra 8 til 15.30 på jobb og noen timer hjemme på kvelden, så at skjermen er mindre (var liten fra før) er heller ikke positivt. Legg til at vi må bruke egen mobil til BankID-innlogging på Visma, for Feide funker ikke (må ha mobil uansett) og vi ikke får fem øre for det (flere kommuner gir en hundrelapp eller to i måneden).
#503 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gruffetråd #19
Oi, det hadde vært morsomt her når vi har møter der alle lærerne bruker PC. Vi har docking i klasserommene og på kontorpultene, men ikke i møterommene. Vi fikk nye PCer for noen år siden og da kunne vi velge mellom to størrelser, og da valgte jeg den minste fordi den har touchskjerm på penn. Men jeg hadde blitt helt ødelagt uten større dockingskjerm på kontoret og hjemme. Det siste måtte jeg betale selv da.
![]() |
#504 |
Tatt på
|
![]() Sv: Gruffetråd #19What? En laptop som er brannfarlig og i praksis ikke bærbar er da uholdbart i jobbsammenheng!
#505 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Gruffetråd #19Verneombud?
#506 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Gruffetråd #19Vi har ingen docking og ingen ekstraskjerm, 13 tommer er «mer enn bra nok». Jeg får ikke ny PC fordi min stort sett virker.
#507 |
audio, video, disco
![]() Sv: Gruffetråd #19Store skjermer på kontoret er det kun ledelsen som har. Faste ladere i klasserommene har vi fått avslag på, selvsagt.
#508 |
|
![]() Sv: Gruffetråd #19Jeg fikk ny kontorplass i midten av forrige skoleår, og da var det noen uker før dockingen kom på plass. Det var veldig slitsomme uker. Når jeg jobber har jeg minimum åpent nettleser, PP, Word og flere mapper, og navigerer mye mellom de ulike programmene. Jeg hadde ikke orket å gjøre det på en 13 tommer skjerm. Men det er helt greit for meg at jeg har kjøpt docking hjemme selv, siden jeg har en funksjonell kontorplass. Men det er ikke mulig for meg (eller andre lærere med barn) å ha all arbeidstid på kontoret, så det er jo veldig problematisk at man har laptoper som ikke funker.
![]() |
#509 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Gruffetråd #19Jeg blir matt av det manglende utstyret dere har i jobb.
#510 |
One of These Days
|
![]() Sv: Gruffetråd #19Tror det er forskjell på skoler. Jeg fikk ny pc før sommer, og den funker veldig bra. Liten, nett, med touch-skjerm og lang batteritid. Gruffer mer over det store, tunge droget jeg må bære med meg rundt på hobbyjobben. |
![]() |
![]() |
#511 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Gruffetråd #19Min jobb-PC er tung og har "stor" skjerm, men jeg valgte den store skjermen for å se bedre, siden jeg har bare den i jobbsammenheng (kommunalt barnehageansatt med kun kontorjobb). Vi har to stasjonære PC-er fordelt på alle ansatte pr barnehage, og de er på personalrommene, så jeg kan ikke sitte der! Heldigvis FIKK vi gratis noen monitorer i fjor via søsteren til en ansatt (!!), og jeg fikk en av disse til å ha på hjemmekontoret mitt (jeg måtte spørre om å få, ble ikke tilbudt). Ergo nå ønsker jeg meg ny, lett laptop med mindre skjerm å dra rundte med, men siden min bare et 2 år gammel, må jeg vente til den er 5 år før jeg kan få ny, mener jeg det var.
#512 |
audio, video, disco
![]() Sv: Gruffetråd #19Alle barneskoleelever skal jo ha iPad, det går vel penger der. Så kommer de til ungdomsskolen som har PC-er. Det er skikkelig gruff.
#514 |
|
![]() Sv: Gruffetråd #19Hos oss har alle pedagoger iPad og bærbar pc. De fleste har 15 tommer, noen har mindre. Jeg har både bærbar 13 tommer og stasjonær i tillegg til iPad. Vi fornyer i dialog med de som bruker det og har en plan for å bytte ut noen maskiner/iPader hvert år. Den store frustrasjonen hos oss er manglende overganger mellom iPad og smartboard. De har en tendens til å bli borte… Så fort jeg får beskjed bestilles nye. Kobling til pc er på plass i alle klasserom.
#515 |
Klar
|
Neida. Ikke alle ungdomsskoleelever har pc. Hos oss bruker de fortsatt ipad og har knapt tatt i et tastatur! |
![]() |
![]() |
#516 |
|
![]() Sv: Gruffetråd #19iPad til barneskolen er virkelig tidenes scam. Jeg har ennå til gode å møte barn som ikke nærmest utelukkende bruker den til å «skrive» på ark lærerne har skannet inn.
![]() |
#517 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
iPad på ungdomsskolen her også.
#518 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Gruffetråd #19Her har de PC både på barneskolen og ungdomsskolen.
#519 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Mine unger skriver i book creator, i småskolen på tastatur på skjermen, i mellomtrinnet og ungdomsskolen har de tastatur-deksel. JEg er forrsteun uskker på hvilke apper de skriver i på ungdomsskoolen, men det skrives ting inn på den der også.
#520 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Gruffetråd #19Det som er helt krise med nettbrett i barne- og ungdomsskole er jo st på vgs viser det seg at veldig mange har utrolig liten forståelse for struktur og lagring på PC. Det lagres i hytt og pine, mange forstår ikke skyen og lagrer lokalt, eller dokumenter «forsvinner» fordi de lagres med uforståelige navn.
|
|