|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når pynter du til jul?All julepynt frem 1. desember eller 1. søndag i advent, og alt vekk igjen 1. januar. Det gir meg julestemning når jeg trenger den. 1. januar er jeg totalt ferdig med jul. Jeg har ikke juletre, men hadde jeg hatt det hadde det nok vært pyntet for lenge siden.
![]() |
#62 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når pynter du til jul?Adventspynter den helgen det er første søndag i advent. Da henger vi opp lys ute, lilla duker og putetrekk, adventstaken og litt julepynt som ungene har laga.
![]() |
#63 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Når pynter du til jul?
I tillegg til om man faktisk har huset ryddig og rent før man begynner.
![]() |
#64 |
![]() Sv: Når pynter du til jul?Ja, også baker jeg sjokladekake lille julaften. Til bursdagsselsakpet første juledag for hun som blir 7. Hun fikk sjokoladekake på ettårsdagen sin (eldste fikk en egen kake uten sukker, tror jeg... nr 3 fikk sjokoladekake og gele, og elsket det
![]() |
#65 |
Personlig pessimist
|
Vi vant vår i et lotteri, og den var grønn. De hadde bare grønne og grå i starten, så vi fikk bytte til grå. Den er uendelig mye bedre enn Supergrip, ja. Og penere!
Sist redigert av Niobe : 16-12-22 kl 14:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Jeg har en travel mnd på jobb i desember, (og er bakpå med huset året rundt) og svært mange jobber jo i butikker etc hvor de jobber både langåpent og søndagåpnet og hva det måtte være. Så ja, folk hr forskjellige liv. Mitt hovedproblem er at ejg alltid er på etterskudd med huset, klesbretting, rydding og sånt.
![]() |
#67 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når pynter du til jul?Når jeg får tid.... Over helga kanskje |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Når pynter du til jul?Vi pynter med adventskrans, lys og utelys rett før 1. søndag i advent også pleier jeg å kjøpe hyasinter og en stuegran sånn rundt samme tid. Og kongerøkelse!!! Den ultimative julelukten. Resten pyntes sånn litt etter litt og hvis vi har gjester, er det definitivt julepyntede borddekkinger, dog heller kongler, gull og granbar enn rødt og nisser. Elsker å pynte julebord!! Treet og resten av pynten kommer opp sånn ca 20. desember litt avhengig av hvilken ukedag det er. Vi må i alle fall ha det pyntet til studentsønnen kommer hjem. <3 |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Når pynter du til jul?Pynter når det passer meg og familiens tidsskjema. Prøver sånn ca rundt 1 desember.
![]() |
#70 |
finner ut av mye
|
Skal jeg først bruke mye tid og penger på å pynte til jul skal jeg jaggu ha valuta for pengene. Desember er mørk og kald, og da er det kjekt med noe som lyser opp litt, og gir litt stemning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Sv: Når pynter du til jul?Vi henger opp stjerne i vinduet 1. søndag i advent og setter lys i adventsstaken. I dag har ungene pyntet juletreet og satt frem noen figurer på de svært få stedene det er plass. Det er så mye som vi pynter til jul.
![]() |
![]() |
#72 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Når pynter du til jul?Jeg pynter litt etter hvert, i år begynte jeg i slutten av november med lys og lykter og litt pyntetrær, og så kommer det på plass underveis frem mot jul. Jeg tar det når jeg har lyst, har ikke tradisjonelle adventsstjerner eller -staker uansett. Juletreet var oppe og pyntet første adventshelgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Når pynter du til jul?Jeg tenker også at lys og grønt og slikt er koselig, men personlig vil jeg vente lengst mulig med nissene.
![]() |
#74 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Når pynter du til jul?Vårt hus er julepyntet, uten en eneste nisse. Om «julepynt» er å fylle huset med nisser på alle ledige flater, så hadde ikke jeg heller orket det i en måned.
![]() |
![]() |
#75 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Helt enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
søt
![]() Sv: Når pynter du til jul?Jeg aner en spinoff: hvor mange nisser har du.
![]() |
#77 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Når pynter du til jul?Vi kjører novent fra november. Jeg trenger lys, hygge og kos når det blir kaldt og mørkt. Vi har det ikke julete, fokus er på hyggen. Utelys, te, stearinlys og gjerne noe som glitere og skinner litt.
![]() |
#78 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Eller "Hvor mye pynt har du som ikke egentlig er pent, men som har affeksjonsverdi for deg eller noen andre i familien". Slik er det nemlig her. Både nisser og annen pynt som må fram år etter år, til tross for en noe tvilsom estetisk kvalitet.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 18-12-22 kl 15:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
trenger lading
|
![]() Sv: Når pynter du til jul?Pynter 23.12 (noe ganger har det blitt 22.12 om jeg feks jobber kveld lillejulaften). Alt står til 20. dag jul, altså 13.1. eller til den helga som er nærmest om dagen den uka er helt koko travel.
![]() |
#80 |
![]() Sv: Når pynter du til jul?Treet er nå pyntet og litt andre kasser har funnet veien ut fra boden, så trolig kommer englekoret mitt opp i kveld. Og stallen, noe etter planen. Den er liksom tradisjon å få frem rundt Lucia.
![]() |
|
|