|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
I endring
|
![]() Sv: Hva strikker du nå?Jeg ble glad langt inne i hjerte når 13-åringen i dag kom med tre av genserne som broren har vokst ut av og lurte på om det var greit at hun overtok de (en rallargenser, en Ulrik genser og en Islender). Jeg bare elsker når strikkeplaggene blir brukt.
#142 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hva strikker du nå?
De ble lansert av henne, egentlig, så det var hun som laget fargekartet til de første fargene i Sunday.
#143 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå måtte jeg inn og se på den for minst tiende gang, og liker den like godt hver gang – så nå er mønster kjøpt. Skal til byen etterpå og drikke kaffe med ei venninne, tenker jeg ser på garn da.
#144 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hva strikker du nå?Jeg holder på med februarsokkene i strikkegøy, og tenkte å strikke dem ferdig uten å strikke på noe annet i mellomtiden. Da må det gå fort, for jeg har tatt på meg å strikke en genser til en venn, enda jeg ikke liker å strikke på bestilling.
#145 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva strikker du nå?Jeg er igang med mariusgenser til poden. Arm nr to snart ferdig. Da skal bolen på pinnene!
![]() |
#146 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva strikker du nå?Jeg driver med jakke og sokker..
#147 |
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva strikker du nå?En Lille Elm genser i en deilig lillafarge og en Petter pinnsvin genser i mørkeblå, begge av Lene Holme Samsøe. Innimellom blir det votter og sokker.
#148 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hva strikker du nå?Det har gått mye i sokker. Pluss et par Oslo-luer som nå har flyttet hjem til eierne sine. Nå holder jeg på med Sweater no 18. https://shopperboard.com/Sweater-No....oduct/23306183 |
![]() |
![]() |
#149 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Den var nydelig! Er den vanskelig for en halvgod strikker? Har du brukt originalgarnet eller noen andre? Hvilke butikker har egentlig best utvalg i Oslo? |
![]() |
![]() |
#150 |
ej ikke møjkets heije
|
Denne er helt overkommelig også for nybegynnere. Jeg strikket den i Sunday og Kid Silk fra Sandnes garn. Jeg handler på «Nøstet mitt» på Tveita, men Sandnes garn får du tak i veldig mange steder.
![]() |
#151 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Takk Tjorven, ja på Tveita har jeg også handlet garn. |
![]() |
![]() |
#153 |
Panzerekstremfeminist
|
Den ye garnbutikken på Høvik Senter, Strikkesalongen https://strikkesalongen.no/pages/om-oss er virkelig helt fantastisk. Masse nydelig garn, super hjelp å få, og god kaffe har de også.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
#154 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hva strikker du nå?Jeg liker såååå godt PetitKnit sine mønster, men nå har jeg da altså vasket de tre plaggene jeg har strikket til Frøkna og de to med Sunday og mohari ble helt ødelagt, det med Arwetta og mohair berga helt marginalt (kan brukes, men ble for mye tova ifht Frøknas syn). Jeg vaska på ullprogram 30 oC, 600 omdreininger. Leste på PetitKnit sin Instagram at hun sentrifugerer på 1200 omdreininger, så trodde dette var helt trygt, men problemet var sikkert vasken og ikke sentrifugeringen.
#155 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Har du vasket mange plagg i maskinen samtidig? Da tover de lettere. Strikkeplagg pleier jeg å ta en og en på ullvask i maskinen. Så surt da! |
![]() |
![]() |
#156 |
Unik
|
![]() Sv: Hva strikker du nå?Eg har faktisk klart å strikke igjen. Så i løpet av dagen har eg strikka meir enn kva eg har klart siste året. Har takk genseren frå viking garn på pinnane.
#157 |
Wooohhoooooo
Har og lyst på den genseren, men jeg er så flink å sparke meg på leggen å si : denne er for vanskelig for deg….
#158 |
I endring
|
Hvis problemet ble at den ble for stor og "slaskete" så er det pga merinoull liker best høy omdreining på sentrifugen så jeg hadde forsøkt å bøtelegge og sentrifugert på ny.
#159 |
søt
![]() Sv: Hva strikker du nå?All ull liker høy omdreining på sentrifugen, ikke bare merino.
#160 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Ja, jeg tok alle tre på en gang. Sikkert det jeg gjorde feil.
Det var motsatt, de ble litt tova. Vi strakk de alt vi klarte og la de til tørk så de passer til henne fortsatt, men hun liker ikke at de ble så kompakte, synes ikke de er så gode å ha på. Hjelper sikkert ikke å prøve å vaske på nytt da, eller er det verd et forsøk?
|
|