Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva ble din strømregning for desember?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-22, 12:22   #81
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva ble din strømregning for desember?

På hus og hytte ca. 11 000,-

Fikk 1900 i strømstøtte på huset. Så nå blir det å reise opp på hytta og skru ned til absolutt minimum på varmen der. Vi har vedfyrt vannbåren varme på hytta så strømforbruket når vi ER på hytta er lite, men litt mer når vi glemmer å skru ned før vi reiser. :klaskepanne:

Gammel 13-01-22, 12:22   #82
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Støtten er jo utfra spotprisen i ditt område, uavhengig av hva du betaler. Har hørt om folk som inngikk fastpris i sommer til vesentlig lavere priser, men likevel fikk de refusjon for de prosentene over 70 øre spotprisen var i deres område, selv om fastprisen var en under.

(Får meg til å tenke at refusjonen burde lat på strømprisen, ikke nettleien, sånn at de som da sitter på kunnskap om at kundene ikke betaler spotopris kunne justert det deretter, for det virker jo rart at folk kan ende med å få BETALT for å bruke strøm fordi kpompensasjonen er mer enn deres fastpris er.

Snodig ordning ja! Trodde det var det man selv betalte man fikk fradrag på jeg. Men da kan det altså lønne seg å ha pristak likevel.

Men ordningen blir vel kanskje dyrere med individuell vurdering.

Takk for svar!

Gammel 13-01-22, 12:26   #83
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg synes forøvrig det er krevende å ha råd til oppvarming, også når vi ser bort fra strøm. Vedprisene er ganske høye de også, altså. Jeg er selvsagt glad for at jeg har muligheten til å fyre, men det er en kostnad som er stor det også.

Hadde du bodd nærmere skulle du fått av meg. Men jeg regner ikke med du gidder kjøre sørover for å hente? Men tilbudet står der altså.

Gammel 13-01-22, 12:29   #84
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, men bilen står også. Knis.

Stas å være fattiglus.

Gammel 13-01-22, 12:31   #85
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Snodig ordning ja! Trodde det var det man selv betalte man fikk fradrag på jeg. Men da kan det altså lønne seg å ha pristak likevel.

Men ordningen blir vel kanskje dyrere med individuell vurdering.

Takk for svar!

Sansynligvis

Burde vært mulig å plotte inn en sørens greie på det fakturasystemet, hvor de jo uansett skal lage til et vektet snitt å gange forbruket med for å få din månedspris, at de er tok "også minus x% av det over y øre som staten dekker" i en formelen, men... Det er vel for mye dill

Gammel 13-01-22, 12:51   #86
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg klarer forresten ikke å se hvor mye som egentlig er trukket fra i støtte. På min regning viser bare forbruk + et negativt tall på nettleie. Betyr det at hele nettleia + ca 400 er trukket fra som støtte?

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-22, 14:03   #87
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjøpte 3 storseier med ved i august, bare ren flaks. Og jeg har mast om strømbruk og knepet inn på fyringa på dagtid når bare jeg og guttungen er hjemme, men vi har hatt varmekablene på en grad under the normale på alle 3 bad samt i underetasjen. 5 (6) mennesker på 160 kvm brukte 1492 kWh og regninga kom på 1396,- og null i nettleie.
Faktisk forbruk er over 30% lavere enn desember i fjor, det sier jeg meg fornøyd med.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-22, 14:05   #88
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Jeg klarer forresten ikke å se hvor mye som egentlig er trukket fra i støtte. På min regning viser bare forbruk + et negativt tall på nettleie. Betyr det at hele nettleia + ca 400 er trukket fra som støtte?

Ja, vi fikk regning på 0,- fra Hafslund her, men jeg har ikke sett selve fakturaen så usikker om det var minus der.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-22, 14:06   #89
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg venter ennå på fjordkraftregninga mi, men har i hvert fall fått ut fingeren, og funnet meg et strømselskap og en spotprisavtale som jeg tror jeg kan leve greit med en stund, når prismatchen min går ut om et par dager. Grunnavtalen min i fjordkraft er helt skrekkelig dyr, så den er jeg glad for å være kvitt. Må slutte å være bevisstløs, følge litt med, og håpe på rimelig fastprisavtale noe sted fra i sommer.

Jeg har igjen ca 10 sekker ved, så det håper jeg holder ut vinteren. Jeg har fyra masse, men de siste par dagene har selv varmepumpa kunne skrus ned et par grader. Mildvær er fint. Har en veddealer ved hytta til foreldrene mine, og bestiller 20- 30 sekker for neste sesong, og håper de ikke skrur opp prisen veldig.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-22, 14:23   #90
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

12 grader her i dag; helt topp! Varmepumpen står på 20 grader nå.

Gammel 13-01-22, 23:08   #91
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Blunk

Har beregnet at den trolig kommer på ca 3900, og ingen kompensasjon siden vi er i område NO3 som har hatt en snittpris under 70 ære i desember

2830 kwh, og min beregning av pris kommer utfra forventet nettleie med det forbruket, og hva appen sier er kostanden for selve forbruket.

3898 ble den. Trodde forbrusavifen/ela giften skulle ned 8 øre eller noe sånn så jeg forventet at jeg hadde feilberegna, mne traff rimelig godt der, gitt.

Gammel 14-01-22, 08:50   #92
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ikke mottatt enda. Har fastpris.

Kr 1318.88 etter strømstøtten, inkl nettleie. Det var for 1821 kwh.

Har fastpris, så betalte egentlig kun kr 296.92 for selve strømmen (etter fratrekk) pluss nettleie. Kan ikke klage. Å inngå fastpris var det lureste jeg har gjort.

Gammel 14-01-22, 09:19   #93
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Har ikke fått regning enda, men vet at prisen blir 221 øre kW og vi brukte 824 kWh, så rundt 1800 kr for forbruket. Trooor at da går nettleie i null med kompensasjonen.

Fasiten er 1923 kr. Det var et ørlite påslag på prisen på 8 øre. Får igjen i overkant av 30 kr på nettleia.

Gammel 14-01-22, 10:07   #94
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Jeg venter ennå på fjordkraftregninga mi, men har i hvert fall fått ut fingeren, og funnet meg et strømselskap og en spotprisavtale som jeg tror jeg kan leve greit med en stund, når prismatchen min går ut om et par dager. Grunnavtalen min i fjordkraft er helt skrekkelig dyr, så den er jeg glad for å være kvitt. Må slutte å være bevisstløs, følge litt med, og håpe på rimelig fastprisavtale noe sted fra i sommer.

Jeg har igjen ca 10 sekker ved, så det håper jeg holder ut vinteren. Jeg har fyra masse, men de siste par dagene har selv varmepumpa kunne skrus ned et par grader. Mildvær er fint. Har en veddealer ved hytta til foreldrene mine, og bestiller 20- 30 sekker for neste sesong, og håper de ikke skrur opp prisen veldig.

Vi har også Fjordkraft, og fikk gratis månedsavgift i 6 måneder og skrudd ned den flytende fastprisen litt da jeg ringde de i høst. Vi får varsel om ny "fastpris" med 14 dagers varsel. Akkurat nå er det veldig høyt, men i vår fikk jeg heldigvis varsel om at den settes ned fra neste månedsskifte.

Med litt forsinkelse i svingningene så viser det seg at vi betaler dyr strøm når det er mildere i været (og det er lettere å spare). Tenker å bytte til spotpris til våren en gang.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-22, 11:49   #95
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

1926 kroner i desember mot 2560 i november. Glad for at jeg fikk ordnet meg bedre avtale. Puster lettet ut.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-22, 19:05   #96
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Godt over 7000 etter fratrekk, eldre hus og fyrt med ved hele desember.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-22, 19:36   #97
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Fikk nå siste regning, drøyt 6000 etter strømstøtte på 2400-ish. (vel å merke var forrige regning 2400, så her var det en betydelig økning).

Brorparten har dratt seg på i perioden 17.12.-01.01., med 5000. Dvs når alle hadde ferie, vi var hjemme hele dagen og hele huset ble varmet opp. Om ikke annet, viser det en betydelig besparelse på vanlige dager, når flere rom er avstengt med lavere temperatur.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-22, 19:45   #98
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vi har hatt gratis ved fra småbruket til svigerfar. Han leier inn folk som feller og kapper. Nå har vi hjulpet med å bære 300 60 L fra til lagringsplass og vet at det er veldig tungt og tar tid. I høst skal vi jobbe med ved igjen, gjøre oss fortjent til et par tusen liter.

Gammel 14-01-22, 20:40   #99
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sansynligvis

Burde vært mulig å plotte inn en sørens greie på det fakturasystemet, hvor de jo uansett skal lage til et vektet snitt å gange forbruket med for å få din månedspris, at de er tok "også minus x% av det over y øre som staten dekker" i en formelen, men... Det er vel for mye dill

Det hadde gått fint ann, om kraftleverandørene skulle avregne kompensasjonen. Da kunne man opprettet en tariff for kompensasjon kun på kunder med spotpris og holdt kunder med fastpris utenfor.

Men så ble det bestemt da, at det er netteiere som skulle avregne kompensasjonen, og de vet da søtten hvilken avtale kunden har hos sin kraftleverandør. Som NVE sa så fint: vi ser fordelen av at netteiere avregner kompensasjonen fordi vi har bedre oversikt over hvilke systemer de bruker. og om dette lar seg gjennomføre hos deres systemleverandører. Jaggu.

Gammel 14-01-22, 20:46   #100
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Det hadde gått fint ann, om kraftleverandørene skulle avregne kompensasjonen. Da kunne man opprettet en tariff for kompensasjon kun på kunder med spotpris og holdt kunder med fastpris utenfor.

Men så ble det bestemt da, at det er netteiere som skulle avregne kompensasjonen, og de vet da søtten hvilken avtale kunden har hos sin kraftleverandør. Som NVE sa så fint: vi ser fordelen av at netteiere avregner kompensasjonen fordi vi har bedre oversikt over hvilke systemer de bruker. og om dette lar seg gjennomføre hos deres systemleverandører. Jaggu.

Ja siden det ble bestemt at netteietenr skulle gjøre det. Så går det ikke. Det ligger sikkert vurderinger bak som jeg ikke har oversikt over, for hvorfor det vsr lurest.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:49.