Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Gåen pumpe på en 12 år gammel vaskemaskin...

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-21, 09:38   #21
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gåen pumpe på en 12 år gammel vaskemaskin...

Ja, det er jo noe med det også da, men jeg aner ikke akkruat om det er to år til å få ut av denne. Miele stiller litt i en egen liga også? Mamma har hatt et par sånne, de har jo vart eviglenge.

Jeg har kommet frem til t i har hatt et snitt på 10 år på v¨re maskiner så langt, den første fikk vi av svigers (de kjøpte til oss alts) da vi fyttet i egen leilighet 22 år gamle, og nå er vi 42 og den andre kneler muligens.
Håpet fra i går er ikke like stort, det ser nok ut til at et kan bli til at vi må ha ny, evt få inn noen til å fikse denne, vi GJORDE det for noen år siden og det forlenget levetiden med en del år det.

Jeg er usikker.

Gammel 16-12-21, 20:31   #22
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det ble ny maskin og jeg kan lykkelig høre på lyden av at den tapper ut vann.

9 kg kapasitet, max 1600 omdreininger (på enkelte program), app (som jeg ikke får registret den i, da) og viktigste kriterier, på lager. Nå altså i hus. Snart ferdig med å vaske der som var i maskina da den ikke ville tømme for vann.

Gammel 17-12-21, 08:59   #23
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Slit'an med ny vaskemaskin! Vi er på vaskemaskin nr. 3 etter at vi kjøpte vår første i 2004. Maskin nr. 2 fikk vi innafor garantien av den første. Dagens Miele-vidunder ble kjøpt inn ca 20. desember for ca 7 år siden. Har TwinDos, sånn selvdoserende vaskemiddel, men det sluttet å virke i sommer. Ville kostet 3000,- å reparere. Så nå vasker vi med vanlig vaskemiddel.

Litt usikker på hvordan stemningen er hos dere etter Brann-kampen... Er ikke supporter selv, og klarte ikke å lese om dere nå er på den sørgende eller jublende siden.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-21, 13:46   #24
Malama

Malama sin avatar

Standard

Den sørgende siden.

Vi gikk ikke for Miele-vidunder da, men en Siemens-sak. Den har autodosering av vaskemiddel så jeg kan slå en liter av ønsket vaskemiddel nedi av gangen, også doserer den i vei, men velger jeg program for ull eller treningstøy så brnytter den ikke automtikken, da skal jeg bruke egnet vaskemiddel manuelt. Finfint . Kan alltids gå inn og slå av automatikken når jeg vil også. Den har også automatisk dosering av skyllemiddel, som vi normalt ikke bruker, eneste er at jeg kan ikke ha manuelt BÅDE vaskemiddel OG skyllemiddel så lang jeg ser, for der er bare et manuelt hull. Og på ull kunne jeg tenke meg å bruke milo vask og skyllemiddel. Men det er ikke et must for meg, skullemiddel i sin helhet.

Jeg blir ikke helt klok på at jeg velger et program som sier 1:40, putter inn klær som beviselig i tørr tilstand veier langt mindre enn 9 kilo (Jeg har veid, vi snakker 3-4 kg klær! men det er jo full maskin da sånn volummessig) Så veier den klær, for å beregne vaskemiddelog sånn, tar inn vann, surrer og går et par minutter, og vipps, så skal den bruke 2:40 gitt, og ha 3 skyllinger i stedet for 2, fordi det valgte jeg på den første vasken i dag, fo da vasket jeg mopper og ville ha ut all såpen) Så skrudde jeg da ned igjen til 2 skyllinger, som er standards på bomullsvasken, og da gikk det ned til litt over 2 timer, men fortsa,, hvor kom da 1:40 som default estimat fra?

Men angivelig skal AI bli bedre kjent med meg ettersom jeg bruker den, og trolig skal vel jeg bli bedre kjent med end også ettersom jeg bruker den.

Den VASKER. Det er det viktige!

Gammel 17-12-21, 14:12   #25
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg blir ikke helt klok på at jeg velger et program som sier 1:40, putter inn klær som beviselig i tørr tilstand veier langt mindre enn 9 kilo (Jeg har veid, vi snakker 3-4 kg klær! men det er jo full maskin da sånn volummessig) Så veier den klær, for å beregne vaskemiddelog sånn, tar inn vann, surrer og går et par minutter, og vipps, så skal den bruke 2:40 gitt, og ha 3 skyllinger i stedet for 2, fordi det valgte jeg på den første vasken i dag, fo da vasket jeg mopper og ville ha ut all såpen) Så skrudde jeg da ned igjen til 2 skyllinger, som er standards på bomullsvasken, og da gikk det ned til litt over 2 timer, men fortsa,, hvor kom da 1:40 som default estimat fra?

Sånn er min og - den insisterer på at vanlig vask tar 1 time og 4 minutter, helt til man setter på en full vask, da er det plutselig tre timer. Men hvis det er 3-4 kg tror jeg faktisk at den holder seg til en times tid.

Det spiller jo ikke så stor rolle så lenge man vet om det. Og den har hurtigprogram når det haster.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-21, 14:42   #26
Malama

Malama sin avatar

Standard

Ja, hurtigprogram skal jeg teste, for den kan visst vaske 4 kg klær på 59 minutter. Men hpndklær og kluter klassisk 60 vask, til det som ble ganske fysisk fullt veide litt mindre enn en nyfødt baby. Så virkelig. 9 kg klær inni? Hvordan skal det gå? Da må det stappe hardt og tett sammen.

Gammel 17-12-21, 22:05   #27
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk bezkjed om at i praksis så går et ikke med 9 kilo. Jeg har ikke veid derfor vet jeg ikke hco3 mye den tar. Jeg burde veie.

Gammel 17-12-21, 22:08   #28
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer med ny maskin!
Bruker den så lang tid som den beregner da? Min litt mer manuelle sier den skal bruke 2:36 på f.eks 60 grader, men så bruker den bare halvannen likevel (vasker åpenbart ikke stappfulle maskiner).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-21, 23:08   #29
Malama

Malama sin avatar

Standard

Den gamle var sånn, den da 2:39 også dage man den igang og etter en halvtime var der bare halvannen time igjen.

Men denne her er sånn at den sier 1:40 også etter tre min sier den 2:29 og da er den ferdig på slaget 2:29 om jeg ikke endrer på noe.

Vi blir nok bedre kjent. Den synger en sang omtrent nprdenner ferdig. Seriøst. Hva de tenkte er langt utenfor min forstand. Pip. Eller tilnød piiip, pip, pipp, pipp, piiiiip. Ikke en melodi på sikkert minst 10 sekunder!

Jeg leste i omtale at der var lang lyd, men den e rmknst det dobbelte av hva jeg innbilte meg.
Mannen sier der kan slåes av. Jentene elsker den. (uten at det betyr at de henger opp klesvasken) og jeg ser ikke bort fra at innen jula er inne sier jeg at den som henger opp får velge, og slår den av, bare jeg finner ut hvordan.

Men fått vasket en del klær i dag og endte i tørke - logistikk og derved tørkestativ i stua, der vi skal rydde plass til et juletre. Jaja. Det faller vel på plass i løpet av helgen. Jeg får roe ned tempo så det rekker tørke på vaskerommet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:37.