Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-17, 23:31   #1021
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg stresser fælt. Ikke fysisk, men mentalt. Er så redd for å glemme noe viktig eller å ikke gjøre dagen bra nok.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 11-05-17, 23:37   #1022
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg stresser fælt. Ikke fysisk, men mentalt. Er så redd for å glemme noe viktig eller å ikke gjøre dagen bra nok.

Jeg er så avslappet at jeg nesten blir stresset av å tenke på hvor avslappet jeg er.

Anne C er aktiv nå  
Gammel 11-05-17, 23:39   #1023
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg tenker at det er en feiring sammen med nær familie, gode venner - hva kan gå galt? Bortsett fra er par issues med bordplasseringen er jeg ganske rolig.

Bra, du trengs jevnlig i tråden.

Gammel 11-05-17, 23:41   #1024
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Om du har husket mat, drikke, kaker og kaffe samt klær til alle er mye gjort. Har du blomster, servietter og evt bordkort og pynt?

Gammel 12-05-17, 00:03   #1025
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke blomster. Tenkte å få plukket litt i nærområdet. Det får holde.

Divine er ikke aktiv  
Gammel 12-05-17, 00:04   #1026
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart det holder. Jeg er veldig god til å se at andres greier holder. Og jeg greier ikke si hva jeg egentlig stresser for selv heller, jeg er egentlig ikke bekymret om noe stort skjærer seg heller. Det er mer det at jeg ikke er en som arrangerer selskap. Jeg har aldri arrangert bursdag engang på et vis.

Gammel 12-05-17, 00:10   #1027
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av blomster kommer vi til å kjøpe et par potteplanter med lange eføy, og så klipper jeg opp planten i lange strimler som legges på bordet. Det gjorde vi i dåpen til begge gutta og, ser bra nok ut synes jeg. Tror til og med vi hadde det i bryllupet vårt samme med noe annet. Kanskje jeg kjøper en enkel oppsats som skal stå ved konfirmanten. Men det er bare hvis jeg finner noe dagen før som ser ok ut. Ikke noe jeg skal stresse med.

Anne C er aktiv nå  
Gammel 12-05-17, 00:15   #1028
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eføy er fint. Jeg tenker å ha noe grønt oppå grå organza eller tilsvarende, og så vaser med 1-2 blomster i hver bortetter. Og så telys. Servietter på fat med sløyfe og tag som bordkort. Jeg tror det kan bli fint.

Mat har vi bestilt, lokale har vi, brus kjøper jeg inn snart fordi det er tilbud overalt nå.

Hvilke kaker er lurt tro?

Gammel 12-05-17, 00:21   #1029
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Det blir helt sikkert bra!

Gammel 12-05-17, 00:25   #1030
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Eføy er fint. Jeg tenker å ha noe grønt oppå grå organza eller tilsvarende, og så vaser med 1-2 blomster i hver bortetter. Og så telys. Servietter på fat med sløyfe og tag som bordkort. Jeg tror det kan bli fint.

Mat har vi bestilt, lokale har vi, brus kjøper jeg inn snart fordi det er

Hvilke kaker er lurt tro?

Jeg har bakt suksessterte til en venninne nå i kveld. De har konfirmasjon til helgen. Jeg foreslo ostekake, men det skulle noen andre lage.

Om det kommer barn ville jeg hatt en sjokoladekake. Ellers synes jeg verdens beste er veldig godt.

Gammel 12-05-17, 00:58   #1031
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er kakene vi skal ha:
- Macarons
- Marsipankake
- Ostekake
- Gulrotkake
- Oreo-kake
- Fyrstekake
- Sjokoladrullekake m/brente mandler
- Bløtkake
- Brownies m/friske bringebær

Mini ha valgt sjokoladefondant med vaniljeis til dessert, så jeg tror man skal bli kvalm nok. Han står også for kakevalg. Jeg skal bake en av kakene, resten er dugnad.

Fargene er; hvitt, sølv og dyp turkis.

Har igjen å lage kahoot, den ordner Frøkna, med hjelp fra meg, det ordner vi på en kveld.

Talen har jeg ganske greit i hodet, jeg intervjuet Mini når han var 4-5 år, det intervjuet er det ingen i familien som har lest, det er en del av talen. Endel artige refleksjoner der fra en liten pjokk med mye tanker. Mini har nok også glemt dette intervjuet.
Bildekollage - alle bildene er samlet, så må få satt dem i en ok rekkefølge som passer inn i talen.

Sist redigert av Fløyel : 12-05-17 kl 01:28.
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 12-05-17, 01:04   #1032
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøpte roser i to farger pluss litt grønt, hadde en av hver farge med litt grønt i hver flaske. Syns det ble fint.

De så litt friskere ut i helgen altså, men holder seg godt!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_0918.JPG (1,88 MB, 48 visninger)
Neket er ikke aktiv  
Gammel 12-05-17, 10:14   #1033
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir kjempefint! Vi hadde buketter med markblomster i Hiawatas navnedagsfest, det var nydelig. Jeg tenker å ta opp igjen den tradisjonen når han evt. konfirmeres.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 12-05-17, 10:20   #1034
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nokon som etter årets konfirmasjon har sånne organzaløpera i grått som dei kunne tenke seg selge så kjøpe eg gjerne

Gammel 12-05-17, 10:27   #1035
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så noen som hadde bittesmå vaser (egentlig blanke telysestaker fra ikea, tror jeg) med en rose (med et par cm stilk) i hver. Veldig pent og enkelt og elegant. Det skal vi ha neste gang, tror jeg.

Hortensiane var fine, men begynte å falle sammen før vi var kommet til kakene, enda de stod i vann.

Gammel 12-05-17, 10:28   #1036
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøpte hvite hortensia som jeg snittet av og satt i Norgesglass på bordet. La også eucalyptus på bordet og sammen med servietten.
Tok også hortensia og satt i småvaser på badet, ved koldtbordet og litt her og der. Lokket til Norgesglasset brukte vi til bestikk. Prøver meg på et bilde.

Sist redigert av Isa : 30-05-17 kl 11:25.
Isa er ikke aktiv  
Gammel 12-05-17, 10:29   #1037
millact

Standard

Til dåpen, mener det var da, hadde jeg små skåler med gerbera. Lettvint og fint.

Gammel 12-05-17, 10:31   #1038
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Vi kjøpte maaaange veldig billige røde telysholdere på Nille. Det blir bra, håper jeg.

Divine er ikke aktiv  
Gammel 12-05-17, 10:32   #1039
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Så pent, millact! Jeg syns alltid andre får sånt til så mye bedre enn meg.

Gammel 12-05-17, 10:48   #1040
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hos oss ønsket konfirmanten seg blomster i hvitt og rosa, så jeg lagde blomsteroppsatser i dessertskåler samt en litt større oppsats på hovedbordet. Kubbelys kjøpte jeg billig på Nille. Jeg leverte bordpynten på restauranten dagen i forveien og de dekket bordene.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg blomster.jpg (121,1 KB, 59 visninger)
Filtype: jpg blomster2.jpg (87,2 KB, 26 visninger)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.