Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Formulering i konfirmasjonsinvitasjon

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-17, 14:15   #21
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Formulering i konfirmasjonsinvitasjon

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Men kan ikkje ein då likegodt vente med å komme? Eg ser dette er vanlig i bryllup der brudepar er til fotograf til dømes, då syns eg det både er koselig og "påkrevd".

Eg har ikkje landa på kva vi skriv ifht kyrkja, trur vi berre ha 8 plassar. I min familie er dei fleste glad dei slepp

Når vi skal ha konfirmasjon (om to år), kjem vi til å ha gjestar som sikkert har komt dagen før med fly. Då er det litt stusselig å måtte sitte på hotellet halve dagen og vente. Og eit par av dei skal muligens overnatte i vårt hus også.

Så eg tenker at det er greit om dei som ikkje skal på seremonien kan møtast. Men det blir ikkje i vårt hus, for eg har ingen planar om å ha selskapet heime og orkar ikkje å tenke på å ha det strøkent der slik at det er mulig å ta i mot gjestar. Så eit eventuelt pre-party slabberas må bli i selskapslokalet som vi forhåpentligvis skal leige ein plass!

Gammel 26-01-17, 14:24   #22
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"For eksklusiv tilgang til selve konfirmasjonen, ta kontakt for et tilbud på "platinapakken". OBS! SVÆRT FÅ VIP-BILLETTER IGJEN!"

:yrkesskadd:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-17, 14:29   #23
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Enig. To invitasjoner:
1: Vi inviterer til konfirmasjonsseremoni der-og-der da-og-da, med påfølgende middag der-og-der da-og-da
2: Vi inviterer til middag der-og-der da-og-da

Jeg ville ikke forventet å bli ivaretatt av vertskapet før det tidspunktet invitasjonen gjelder fra.

Stompa sine invitasjoner er så og si kopi av de tre vi har laget i sin tid. Langveisreisende gjester har drukket kaffe på terassen eller hos en annen gjest helt uten at vi har skrevet det noe sted.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-17, 14:32   #24
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

"For eksklusiv tilgang til selve konfirmasjonen, ta kontakt for et tilbud på "platinapakken". OBS! SVÆRT FÅ VIP-BILLETTER IGJEN!"

:yrkesskadd:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-17, 14:36   #25
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Mulig det er bare meg, men jeg hadde foretrukket å sitte på hotellrommet (eller der vi bor, vi kommer alltid langveisfra når vi deltar på konfirmasjoner og overnatter alltid hos familie), tatt meg en tur rundt eller egentlig det meste annet framfor å sitte på noen andres terrasse å vente på at seremonien er over.

Gammel 26-01-17, 14:40   #26
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I alle de ørtogfjørti konfirmasjoner jeg har vært i, med tildelte biletter kun til næreste familie, så har jeg bare møtt opp ved selskapslokaler til invitert tid og er aldri blitt tilbudt-, eller har forventet å få, servering av noe slag mens seremonien pågår.

Men er det slik at gjestene som ikke får bilett til seremonien har reist langt for å komme til konfirmasjonen, så syns jeg det er veldig hyggelig av deg å invitere dem til kaffe mens de venter.

Sist redigert av Inagh : 26-01-17 kl 17:07.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-17, 14:42   #27
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Mulig det er bare meg, men jeg hadde foretrukket å sitte på hotellrommet (eller der vi bor, vi kommer alltid langveisfra når vi deltar på konfirmasjoner og overnatter alltid hos familie), tatt meg en tur rundt eller egentlig det meste annet framfor å sitte på noen andres terrasse å vente på at seremonien er over.

Jeg også, men jeg syns jo det er opp til den som inviterer å legge rammene for festen. Jeg regner med at det kanskje skal være en felles samling i forkant av konfirmasjonen, eller noe slikt, som gjør at det blir dumt å sende folk hjem i mellomtiden?

Jeg mener å huske at vi formulerte noe slikt som "til selve seremonien får vi tildelt et begrenset antall billetter, som vil bli gitt til den nærmeste familien". Vi starter selskapet med middagen for de som ikke får plass i Olavshallen da, så der har jeg ikke noe forslag til formulering.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-17, 14:43   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Enig. To invitasjoner:
1: Vi inviterer til konfirmasjonsseremoni der-og-der da-og-da, med påfølgende middag der-og-der da-og-da
2: Vi inviterer til middag der-og-der da-og-da

Jeg ville ikke forventet å bli ivaretatt av vertskapet før det tidspunktet invitasjonen gjelder fra.

Nei, sånn tenker jeg også.

Jeg hadde gjort sånn her, også kan de utifra det velge om de skal komme dagen før og ta ansvar for seg selv, eller komme på selve konfirmasjonsdagen og ta ansvar for seg selv frem til selskapet. Om det inviteres til utvidet feiring over flere dager så kan man jo presisere at selve seremonien er forbeholdt faddere og nærmeste familie. Også kan man enten regne med at folk tar vare på seg selv og sightseer litt, eller man kan lage et opplegg på terassen.

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Når vi skal ha konfirmasjon (om to år), kjem vi til å ha gjestar som sikkert har komt dagen før med fly. Då er det litt stusselig å måtte sitte på hotellet halve dagen og vente. Og eit par av dei skal muligens overnatte i vårt hus også.

Greier ikke gjestene å gå ut av hotellet på egenhånd? Gjester som skal bo hjemme hos dere regner jeg med at dere har mer kommunikasjon med enn bare via den skriftlige innbydelsen, og jeg ville forklart til dem muntlig. Om det er nødvendig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-17, 14:46   #29
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Ja, altså det er selvsagt hyggelig å arrangere noe hjemme hos seg til de som ikke deltar på seremonien. Jeg tenkte bare at det strengt tatt ikke er nødvendig og at jeg personlig bare hadde invitert til selskapet. Hvis det er samling før konfirmasjonen skjønner jeg det bedre skjønt jeg har aldri opplevd at folk samles før selve konfirmasjonen, da har familien mer enn nok av andre ting å gjøre.

Gammel 26-01-17, 14:47   #30
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror du at det vil bli et problem da? Det er vel kjent at det er slik? - For øvrig synes jeg 15 billetter var raust. Da broren min ble konfirmert for 15 år siden :knirk: fikk de 8, tror jeg.

Gammel 26-01-17, 14:53   #31
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

I de siste konfirmasjonene vi har deltatt i tror jeg ikke det var begrensede plasser i det hele tatt. Vi var i allefall over 20 som deltok på seremoniene. Alle besteforeldre, onkler, tanter, søskenbarn og i den siste konfirmasjonen også stefars foreldre og søsken m/partnere og barn.

Gammel 26-01-17, 14:59   #32
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Kunne enkelt vært løst ved å ha så lita slekt som jeg hadde. Vi var faktisk bare 13 stykker, totalt. Alle overnattet hjemme hos oss. Onkel Bjørn sov på vaskerommet.
:fattigfest:

Gammel 26-01-17, 15:05   #33
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vi sendte bare en invitasjon hvor det sto at de var invitert til festen. De som fikk billett til rådhuset fikk melding om det utenom.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-17, 15:13   #34
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

I de siste konfirmasjonene vi har deltatt i tror jeg ikke det var begrensede plasser i det hele tatt. Vi var i allefall over 20 som deltok på seremoniene. Alle besteforeldre, onkler, tanter, søskenbarn og i den siste konfirmasjonen også stefars foreldre og søsken m/partnere og barn.

Men var det human etisk konfirmasjon?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-17, 16:16   #35
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Men var det human etisk konfirmasjon?

Nei, alle var i kirken. Er det friere der med tanke på gjester?

Gammel 26-01-17, 16:22   #36
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Her vi bor har flere kommuner samme seremoni i regi av HEF, og dermed er det begrenset med plasser. Innad i de samme kommunene er det både en og flere kirker, samt at kirken gjerne har to datoer i kommunen her i alle fall.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-17, 16:23   #37
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt to humanistiske konfirmasjoner og har sendt ut to klokkeslett, et for seremonien og et for festen. Det hadde sikkert vært hyggelig å arrangere noe for de dom ikke fikk plass på seremonien, men det har ikke vi evnet å tenke på. Vi har hatt gode venner i huset mens vi har vært på seremoni, då de har kunnet organisere maten og ta imot tidlig ankomne gjester.

Gammel 26-01-17, 16:32   #38
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1) gjestene kommer langveisfra og har gjerne reist 50-60 mil
2) De fleste gjestene kommer 1-2 dager før.
3) De gjestene som ikke bor rundt her overnatter hos oss eller i nabolaget eller på hotell i nabolaget
4) Såvidt jeg vet - de gjestene som ikke får billett til seremonien kjenner hverandre/er i familie og vil ha glede av kaffe på terrassen.
5) Vi skal ha konfirmasjonen hjemme. Det er ikke noe lokale. Nabodamene holder fortet og lager kaffe.

Organisering er null problem.

Gammel 26-01-17, 17:35   #39
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har samme problemstilling, og kommer til å lage to invitasjoner. En til de som får være med, og en til de som møter rett på stedet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-17, 17:35   #40
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men vi har ingen som kommer langveis fra.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:21.