Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er det vanlig å gi noe til lærere til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-16, 13:31   #41
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det vanlig å gi noe til lærere til jul?

Hvis det hadde vært en lærer som hadde betydd noe helt spesielt for ett av barna mine, ut over det å være en god lærer, så hadde jeg ikke sett det som unaturlig å gi en gave. Egentlig kunne jeg gitt en julegave til min nevøs lærer, og henne har jeg aldri møtt engang, han går på skole på en annen kant av landet. Men jeg kjenner min nevø, vet hva han har gått igjennom i løpet av barneskolen, og hvordan denne ene personen alene greide å snu hele situasjonen og forandre livet hans da hun tok over klassen på mellomtrinnet. Hun fortjener virkelig en gave.

Barna mine har supre lærere som så absolutt fortjener å få en liten oppmerksomhet både til jul og etter endt skoleår, men de er supre for hele klassen, og får derfor en oppmerksomhet overrakt på avslutningen (av størrelsesorden en twistpose) fra elever og foreldre, kjøpt fra klassekassa. Men vi har ikke et så personlig forhold at det er naturlig å gi en gave spesielt fra oss.

Gammel 13-11-16, 13:42   #42
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det vanlig å gi noe til lærere til jul?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Litt dårlig formulert fra min side, hehe. Det er to kontaktlærere per klasse. Det er nok vanlig i dag ja.

Men da trenger du jo strengt tatt bare gi til den som er kontaktlærer for ditt barn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:38.